اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب اراک خبر داد

استاندار و معاونانش در پرونده شهرداری اراک مبرا هستند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: علیرغم شایعات مطرح شده مبنی در دست داشتن استاندار و معاونان استاندار در این تخلفات هیچ گونه مدرکی وجود ندارد و این مباحث تنها در حد حرف و شایعه بوده است.

استاندار و معاونانش در پرونده شهرداری اراک مبرا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرشید محمدحسینی ‌طاهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی رسیدگی به پرونده شهرداری اراک که حساسیت و دقت خاص خود را داشت، برای 16 نفر کیفرخواست صادر شد که از این تعداد، چند نفر از آنها کارکنان شهرداری بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتشاء و اعمال نفوذ بر خلاف حق اتهام این افراد است که عمده موضوعات اتهام این افراد رشوه‌گیری در ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه پس از صدور کیفرخواست این افراد اجازه کار در دستگاه‌های دولتی را ندارند، خاطر نشان ساخت: کیفرخواست پرونده متهمان مالی شهرداری اراک هفته جاری به شعبه 105 دادگاه جزایی دادگستری استان مرکزی ارجاع که به زودی به اتهام این افراد رسیدگی خواهد شد.

طاهری ادامه داد: برای پرونده مالی شهرداری اراک 50 صفحه کیفرخواست تنظیم شده است که به زودی احکام این متهمان صادر خواهد شد.

*استاندار و معاونانش در پرونده شهرداری اراک مبرا هستند

وی افزود: علیرغم شایعات مطرح شده مبنی در دست داشتن استاندار و معاونان استاندار در این تخلفات هیچ گونه مدرکی در این زمینه وجود ندارد و مباحث مطرح شده تنها در حد حرف و شایعه بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک از توقیف سه ملک از متهمان خبر داد و گفت: دادسرا بیش از هشت ماه با همکاری دستگاه اطلاعاتی به صورت محرمانه در پرونده این افراد ورود کرده و اطلاعات مناسبی را در این زمینه جمع‌آوری کرده بود سپس با اثبات جرم بر اساس اسناد و مدارک جمع آوری شده موضوع تخلف در شهرداری اراک به صورت علنی مورد بررسی قرار گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه تاکنون هیچ شکایتی از سوی مردم علیه این پرونده نشده، گفت: شهروندانی که  در این رابطه شکایتی دارند و حقوق آنان مورد تعرض قرار گرفته می‌توانند شکایت خود را به دادستانی ارایه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متهمان پرونده شهرداری اراک با قرار وثیقه آزاد هستند، گفت: ارزش وثیقه‌های متهمان به نسبت میزان رشوه دریافتی و پرداختی آن‌ها از 50 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان متغیر بوده است.

* مسئولان بنیاد مسکن از اختلاس 570 میلیون تومانی شکایت کردند

دادستان عمومی و انقلاب اراک در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل پرونده اختلاس 570 میلیون تومانی برای دو نفر از کارکنان بنیاد مسکن خبر داد و بیان داشت: در پی ارائه شکایتی از سوی مسئولان بنیاد مسکن مبنی بر اختلاس دو نفر از کارکنان این نهاد پرونده‌ای در دادسرا تشکیل و رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

طاهری ادامه داد: این پرونده هشت متهم داشته که دو نفر از آنان کارمند بنیاد مسکن، یک نفر مهندس ناظر و مابقی افراد معمولی بوده‌اند که اقدام به جعل سند و تحصیل وام نامشروع می‌کردند که در این زمینه رشوه‌های میلیونی نیز دریافت کرده‌اند.

*باند اراذل و اوباش در اراک متلاشی شد

وی همچنین با اشاره به متلاشی شدن یک باند 16 نفره اراذل و اوباش بیان داشت: این باند مجرم که اقدام به مزاحمت و بر پا کردن جلسات فساد و فحشاء در اراک می‌کردند با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و دادسرا شناسایی و متلاشی شدند که شش نفر از آنان در رده سرکردگی هستند و پرونده یکی از آنان در کیفرخواست صادره با اتهام مفسد فی‌الارض و محاربه به دادگاه ارجاع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک جرم این باند اراذل و اوباش را زورگیری، دایر کردن محل فساد و فحشا، مشروبات الکلی، تجاوز به عنف و... عنوان کرد و  بیان داشت: با شناسنامه‌دار کردن اراذل و اوباش تاکنون 130 نفر از اراذل و اوباش اراک شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/87001/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول