اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه مازندران:

نتایج تحقیقات دانشگاهیان مازندران در خارج از استان کاربردی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه مازندران گفت: نتایج تحقیقات کاربردی اساتید دانشگاه‌های استان در استان‌های دیگر پیاده‌سازی و اجرایی می‌شود حال آنکه استان ما نیازمند آن طرح‌ها‌ست.

نتایج تحقیقات دانشگاهیان مازندران در خارج از استان کاربردی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عصر امروز سومین جلسه ارتباط بین صنعت، معدن و دانشگاه به همت دفتر نمایندگی سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، انجمن معدن و انجمن کانی غیرفلزی خانه صنعت و معدن و تجارت مازندران و همراهی اساتید مراکز دانشگاهی مازندران برگزار شد.

یدالله عبدی نایب رئیس انجمن معدن خانه صنعت و معدن مازندران در این جلسه اظهار داشت: اگر ارتباط لازم صنعت و معدن و دانشگاه به خوبی برقرار می‌شد در حال حاضر بخش‌های صنعتی و معدنی و حتی جامعه ما تا بدین حد مشکل نداشت و به پیشرفته‌ای عظیمی نایل می‌شد.

وی افزود: با این رویکرد جلوی هدررفت منابع ملی گرفته می‌شد چرا که خیلی از معادن و کارخانجات تولیدی ما شدیداً نیازمند پشتیبانی علمی و عملی دانشگاه‌ها هستند.

عبدی یکی از اهداف این برنامه را تشکیل اتاق فکر پشتیبان کمیته صنعت و معدن خواند و گفت: همایشی در این ارتباط در آینده نزدیک در سوادکوه برگزار می‌شود.

ماشاالله متین‌فر رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه مازندران نیز در این جلسه از اینکه از توان دانشگاهیان استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و معدن بهره‌برداری لازم  صورت نمی‌پذیرد ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه بعضاً نتایج تحقیقات کاربردی اساتید دانشگاه‌های استان در استان‌های دیگر پیاده‌سازی و اجرایی می‌شود حال آنکه استان ما نیازمند آن طرح‌ها است.

وی اضافه کرد: لشکری متخصص یک طرف و کوله باری از مشکلات طرف دیگر داریم و برای رفع این معضل کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند موفق عمل کند.

دکتر متین‌فر در خصوص ترافیک شهرهای استان گفت: گروه‌های عمران ماهر و با تجربه دانشگاه‌های مازندران به راحتی می‌توانستند گره‌های ترافیکی را برطرف کنند اما متأسفانه از آنها کمک گرفته نشد.

علیرضا شعبانپور دبیر انجمن کانی غیرفلزی خانه صنعت و معدن مازندران نیز در این جلسه بیان داشت: در هر جامعه‌ای محور باید فرهیختگان و عالمان متخصص متعهد باشند چرا که آنان همواره گره‌گشا و راهگشا بوده و این موضوع در دنیا به تجربه ثابت شده است.

وی یادآور شد: تاریخ گواه این مدعا‌ست و به همین دلیل انتظار می‌رود زنجیره امور به صورت کاملا حرفه‌ای اداره و تکمیل شوند.

شعبانپور تصریح کرد: در همین راستا باید دانشگاه‌ها همه جا خود را محور نشان دهند و حضور خود را در همه بخش‌ها تثبیت کنند تا کشور به درستی هدایت شود.

وی گفت: در حال حاضر صنعت و سازمان‌های ما تخصصی نیستند و حرفه‌ای عمل نمی‌کنند و به همین خاطر هست که مشکلات هر روز بیشتر و انباشته‌تر می‌شود.

شعبانزاده خواستار ایجاد بانک‌های اطلاعاتی توسط سازمانها و نهادهای ذیربط شد به طوری که در ارتباط با هم بوده تا نتایج مورد نظر حاصل و جلوی موازی کاری گرفته شود.

انتهای‌پیام/ 2296/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول