اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی قم:

ابعاد مختلف قم با زبان عکس به جهانیان معرفی شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با تاکید بر اینکه شهر قم به خوبی به جهانیان معرفی نشده است، گفت: باید با زبان عکس تمام ابعاد مختلف شهر قم به جهانیان معرفی شود.

ابعاد مختلف قم با زبان عکس به جهانیان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قم، محمد ابراهیم فقیه‌زاده در نخستین نشست هم‌اندیشی عکاسان و کارشناسان طرح کتاب مصور در حریم حرم افزود: بسیاری از نمایندگی‌های کشورهای خارجی علاقمند به قم گردی هستند ولی آنچه انعکاس پیدا می‌کند همه ظرفیت‌های قم نیست.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی در آن ورود پیدا کرده، معرفی قم در تمام ابعاد و زمینه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم ابراز کرد: در طرح این کتاب فخر و مصور در تلاش هستیم تا با نگاهی که عکاسی دارد و با زبان عکس «قم» را آنگونه که شایسته حرم اهل بیت است معرفی کنیم.

فقیه‌زاده با بیان اینکه این طرح به همت شهرداری قم در حال انجام است، گفت: باید از تجربیات بسیار خوب و ارزشمند افرادی همچون دکتر آقایی استفاده شود.

وی اظهار کرد: در معرفی شهرهایی مانند یزد، اصفهان، تهران و شیراز حتی شهرهای کوچکی مثل ابیانه و حتی کشورهای خارجی نروژ و لهستان کتاب‌های مصور بسیار زیبا و طراحی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم ادامه داد: این در حالی است که شهر مقدس قم با ویژگی‌های جهان شمول و فرهنگ فقه شیعه به همراه یک سابقه طولانی در مسائل فقهی و علمی در هیچ جایی مطرح نشده است.

فقیه‌زاده اظهار کرد: درست است قم ضعف‌های بسیاری دارد ولی ما در طرح این کتاب مصور آثار ارزشمند فرهنگی و دینی را نشان خواهیم داد.

وی بیان کرد: تحقق این مهم برای شما عکاسان و همکاران ما یک تکلیف است تا بتوانیم زمینه ساز یک تغییر در نما و منظر شهری باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم ابراز کرد: امیدوارم این کار مشترک برای سالیان سال زینت بخش محافل هنری کشور و حتی خارج از کشور باشد تا بتوانیم قدمی بسیار سنجیده برای معرفی شهر مقدس قم به تمام علاقمندان اهل بیت(ع) برداشته شود.

فقیه‌زاده افزود: در این اثر فاخر طرح کتاب مصور در حریم حرم که به همت شما عزیزان و زیور طبع آراسته خواهد شد، امیدواریم بتوان قدمی موثر فرهنگی در این راستا برداشت.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول