اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شوشتر عنوان کرد

شوشتر حیاط خلوت پیمانکاران ضعیف

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: شوشتر حیاط خلوت پیمانکاران ضعیف است و مسئولی وجود ندارد که با این پیمانکاران برخورد کند.

شوشتر حیاط خلوت پیمانکاران ضعیف

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، غلام سلطانیان بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر با مجری و مشاور طرح جامع فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: در شرایط کنونی در همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه آب و فاضلاب شوشتر به حیاط خلوت پیمانکاران ضعیف مبدل شده است و هر پیمانکاری هرطور که می‌خواهد در این شهر فعالیت می‌کند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در طرح جامع فاضلاب شوشتر تاکید کرد: شورای اسلامی شهر شوشتر در دو جلسه پیش مصوب کرد که از پیمانکاران طرح جامع فاضلاب در محاکم قضایی شکایت شود ولی به عنوان عضو شورای اسلامی شهر نمی‌دانم چرا به یکباره شورای شهر از مصوبه خود عدول کرده است.

سلطانیان با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر شوشتر در این باره بیش از حد تسامح کرده است، تاکید کرد: نباید مقابل پیمانکاران ضعیف دستگاه‌های اجرایی کوتاه آمد و باید با سخت‌گیری‌های زیاد در این باره مشکلات مردم شوشتر را کاهش دهیم زیرا مردم نیز از منتخبان خود در شورای اسلامی شهر انتظار فعالیت جدی دارند.

وی خاطر نشان کرد: بارها مشاهده شده است که حتی در برخی مناطق از لوله‌های غیراستاندارد و حتی معیوب استفاده شده است که تقاضای بررسی مشکلات را به فرمانداری شوشتر تحویل داده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شوشتر خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که اشکال کار کجاست و اجرای چنین پروژه بزرگی نباید با معایب همراه باشد که در این صورت تنها اتلاف سرمایه و زیان برای بیت‌المال است.

وی تاکید کرد: باید این جلسه شش ماه پیش برگزار می‌شد ولی در شرایط کنونی تنها راه حل مشکلات طرح شکایت از پیمانکاران و برخورد قضایی با آنهاست تا مشکلات گذشته بار دیگر تکرار نشود.

*برخی پیمانکاران تخلف کرده‌اند

از سوی دیگر در این جلسه مشاور طرح جامع فاضلاب شوشتر اظهار داشت: در برخی از مناطق که در حال فعالیت و اجرای طرح جامع فاضلاب هستیم پیمانکاران کم‌کاری کرده‌اند و به این دلیل نظارت‌ها تقویت می‌شود.

عزیز پورسنگبر تاکید کرد: در شوشتر در حال حاضر تیم نظارت از سوی مشاور تکمیل شده است و ناظران ارشد نیز معرفی شده‌اند و به صورت سرزده از فعالیت‌های پیمانکاران بازرسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه کوی شهید فهمیده دچار مشکلاتی هستیم، افزود: در کوی شهید فهمیده به دلیل اینکه انشعاب‌های فرعی و اشتراک‌های مردم هنوز به شبکه جدید متصل نشده است امکان آسفالت وجود ندارد.

پورسنگبر از اعضای شورای اسلامی شهر خواست با حضور مداوم در محل اجرای پروژه در صورت مشاهده تخلف و فعالیت‌های غیراصولی مراتب را به واحد نظارت و یا مشاور طرح اطلاع دهند.

*3 سال برای اجرای طرح جامع فاضلاب شوشتر

از سوی دیگر، مجری طرح جامع فاضلاب شوشتر اظهار داشت: اجرای طرح جامع فاضلاب این شهر در مدت 36 ماه باید به اتمام برسد و پیمانکاران برای تحقق این برنامه زمانبندی شده با سرعت زیاد مشغول کار هستند.

فرزاد فاضلی با اشاره به اینکه پیمانکاران باید همه اصول فنی و ایمنی را رعایت کنند، افزود: در صورت عدم اجرای کامل مسائل فنی و ایمنی با پیمانکاران برخورد خواهد شد و در این باره با هیچ پیمانکاری تسامح نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت طرح جامع فاضلاب در شوشتر تاکید کرد: در شرایط کنونی در سه منطقه شوشتر مرکزی، بلیتی و شهرک‌های علم‌الهدی و اندیشه در حال اجرای شبکه هستیم.

مجری طرح جامع فاضلاب شوشتر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بیش از 27 میلیارد تومان در سال نخست اعتبار برای اجرای طرح جامع فاضلاب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول