اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قیروکارزین:

نگاه به 9 دی باید برازنده بزرگی آن باشد

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری قیروکارزین گفت: 9 دی صحنه انسجام و نقطه ابراز بصیرت و بی‌بصیرتی در نظام اسلامی بود و نگاه ما به این روز باید برازنده این حماسه بزرگ باشد.

نگاه به 9 دی باید برازنده بزرگی آن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالرضا خاتمی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران ابتدایی و مجتمع‌های آموزشی این شهرستان که در سالن اجتماعات آموزشگاه استثنایی حاج اصغر طاهری برگزار شد، اظهار داشت: امروز کار تعلیم و تربیت نسبت به گذشته سخت‌تر و پیچیده‌تر است و نیاز به تخصص، علم و مهارت خاص دارد چرا که انگیزه و خواسته‌های دانش‌آموزان در سنین مختلف و مقاطع گوناگون پیچیده‌تر شده است.

وی با قدردانی از تلاش معلمان در عرصه تعلیم و تربیت اضافه کرد: یک دانش‌آموز ساعاتی در اختیار مدرسه و ساعاتی بیشتر نیز در اختیار خانواده است و اگر خانواده در این ساعات نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کند باید آن را ریشه‌یابی کرد چرا که همین پدران و مادران نیز روزی شاگرد نیمکت‌های مدرسه بوده‌اند.

خاتمی با بیان اینکه یک معلم باید به نقش خود در قبال اجتماع و خانواده آگاه باشد ادامه داد: امروزه با وجود تمام توطئه‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی نظیر ماهواره‌ها و مواد مخدر که خانواده را به مخاطره انداخته است به اهمیت و نقش خانواده فهیم در مقابله با آن پی می‌بریم.

سرپرست فرمانداری قیروکارزین با تاکید بر ارتباط بیشتر خانواده و مدرسه تصریح کرد: بحث آموزش‌های عمومی و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه بسیار اثرگذار بوده و یک معلم باید برای ضعف نقش‌آفرینی خانواده نیز فعالیت‌هایی را انجام دهد تا کار خود را تکمیل کند.

این مقام مسئول گفت: امروز رسالت مدرسه بهبود شرایط و تربیت افرادی شایسته است تا مدیرانی متخصص و متعهد را به نظام اسلامی معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخن خود خطاب به معلمان با اشاره به سالروز 9 دی اظهار داشت: نباید 9 دی ذهن ما را معطوف به جریان‌های سیاسی داخل کند که این جفایی بزرگ در حق کشور است چرا که قصه 9 دی و موضوع براندازی نرم که جزو برنامه‌های بلندمدت استکبار بوده و سابقه اجرای آن در کشورهای بلوک شرق را دارد از سال‌ها قبل در کشور دنبال می‌شد.

خاتمی ادامه داد: دشمن با این انقلاب‌های رنگی سعی در ایجاد جای پایی برای حضور و تسلط بر کشورها دارد و اشاره مقام معظم رهبری به داشتن بصیرت به معنی آن است که دشمن برای حضور خود به انگیزه سیاسی، قومیت و مذهب کسی توجه نکرده و تنها اهداف پلید خود را دنبال می‌کند.

سرپرست فرمانداری قیروکارزین سخنان مقام عظمای ولایت را اتمام حجت برای مسئولان و مردم دانست و خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبری سران و سردمداران فتنه باید راه خود را از جریان‌های معاند و اهانت‌کنندگان به دین، قرآن، عاشورا و سیدالشهدا و سر دهندگان شعارهای انحرافی جدا می‌کردند اما موضع‌گیری‌های آنان چیز دیگری را نشان داد.

وی ادامه داد: با مرور تاریخ اسلام به غفلت‌های بزرگی بر می‌خوریم که مایه عبرت است و می‌بینیم افرادی را که روزی در سپاه امیرالمومنین علی (ع) رشادت‌ها کردند روزی دیگر در دامن تزویر و غفلت فرزندش را در صحرای کربلا به شهادت می‌رسانند و این اوج بی‌بصیرتی و ناآگاهی را نشان می‌دهد.

خاتمی با اشاره به نقشه‌های شوم استکبار علیه اسلام و مسلمانان بیان داشت: تمام تلاش استکبار برای ترویج اسلام‌ستیزی و نشان دادن چهره‌ای زشت از اسلام در جهان است که به راه انداختن نمایش بزرگی مانند 11 سپتامبر نمونه این زمینه‌سازی‌ها برای حضور، جنایت و کشتار مسلمانان در عراق و افغانستان و سایر کشورها است.

این مقام مسئول حقوق بشر غرب را نیز دروغین خواند و ابراز داشت: بزرگترین و زیباترین و برازنده‌ترین قانون حقوق بشر سخن گهربار مولا علی (ع) به مالک اشتر است که گفت: اگر شبانگاهان فردی را در حال گناه دیدی در صبحگاهان نگاه تو به او به عنوان فردی گناهکار نباشد چرا که شاید در این فاصله توبه کرده و آمرزیده شده باشد.

وی در پایان خطاب به معلمان افزود: وظیفه ما دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است و در قبال آن مسئول هستیم و باید با دلسوزی و ایستادن به پای نظام ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از اختلافات در انجام تکالیف خود طبق فرموده‌های مقام عظمای ولایت حرکت کنیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم فرماندار و مسئولان آموزش و پرورش قیروکارزین از کلاس‌های درس آموزشگاه استثنایی حاج اصغر طاهری بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مسئولان و دانش‌آموزان این آموزشگاه قرار گرفتند.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول