اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

11 حزب الجزایری تاکید کردند

بوتفلیقه برای ماندن بر مسند قدرت، الجزایر را به فرانسه فروخت

خبرگزاری فارس: احزاب الجزایری با صدور بیانیه شدید اللحنی رئیس‌جمهور کشورشان را به امتیازدهی به فرانسه برای ماندن در مسند قدرت متهم کردند.

بوتفلیقه برای ماندن بر مسند قدرت، الجزایر را به فرانسه فروخت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، یازده حزب در الجزایر دیروز سه شنبه با امضای بیانیه مشترکی اعلام کردند: سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به الجزیره با تخلفات سیاسی و اقتصادی ناعادلانه‌ای در حق الجزایر همراه بود.

در این بیانیه آمده است: اولاند با اعلام اصلاح قانون اساسی الجزایر که تاکنون هرگز مورد بحث و بررسی نبوده است به خود اجازه دخالت در امور داخلی الجزایر را داده است و با رد به رسمیت شناختن جرایمی که در دوره استعمارگری خود در الجزایر مرتکب شده بود ملت الجزایر را به مبارزه طلبید.

احزاب الجزایری در این بیانیه تاکید کردند: رئیس جمهور فرانسه به حاکمیت الجزایر احترام نگذاشت و به گونه‌ای رفتار کرد که گویی برای مشاهده تاثیر تحریم‌های فرانسه به الجزایر آمده است و توافقنامه‌هایی را که همگی در راستای منافع فرانسه بود به امضا رساند.

این بیانیه افزود: رئیس‌جمهور الجزایر نیز به فرانسه امتیاز داد تا برای تمدید دوران ریاست جمهوری خود تا سال 2019 از حمایت اولاند برخوردار شود.

احزاب الجزایری با منفی خواندن سفر اولاند به کشورشان تاکید کردند که این سفر خواسته‌های ملت الجزایر را پاسخ نداد زیرا رئیس‌جمهور فرانسه حاضر به عذرخواهی و پرداخت غرامت به خاطر جنایات استعماری کشورش در الجزایر و حل مشکلات دیرینه بین دو کشور و حل و فصل مسائل باقیمانده نشد.

در این بیانیه آمده است: محتوای توافقنامه‌های به امضا رسیده بین دو طرف الجزایری و فرانسوی مورد تردید است از آن جهت که محتوای آن‌ها فاش نشده است در حالی که عموم مردم حق دارند از مضمون این توافق نامه اطلاع پیدا کنند.

در این بیانیه آمده است: قدرت حاکم در صدد انحراف افکار عمومی از واقعیت توافقنامه‌های اقتصادی به امضا رسیده در جریان سفر اولاند به الجزیره بوده است.

در حالی که دولت الجزایر تسلیم دیکته‌های شرکت‌های فرانسوی قرار گرفت به گونه‌ای که راه را برای رقابت یا سرمایه گذاری کشورهای دیگر بسته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول