اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

توصیه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب/

تعامل با سایر مسلمانان، ملت‌ها و قدرت‌ها باید با روح قرآنی تنظیم شود

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری با بیان اینکه باید افکار و باورها قرآنی شود، می‌فرمایند: باید تعامل‌مان با خودمان، افراد خانواده، محیط کار، افراد اجتماع، مسلمانان کشورهاى دیگر، قدرت‌ها و ملت‌ها با نَفَس و روح قرآنى تنظیم شود.

تعامل با سایر مسلمانان، ملت‌ها و قدرت‌ها باید با روح قرآنی تنظیم شود

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» مقام معظم رهبری همواره در اغلب سخنان خود به انس با قرآن تأکید داشتند که بخشی از آنها را با هم می‌خوانیم.

تمسک به قرآن در تمام ابعاد زندگی

در دیدار قاریان شرکت کننده در بیست‌وسومین مسابقات بین‌‌المللى قرآن در تاریخ 4 مهر‌ماه 1385

من همین‌جا این را عرض بکنم و تذکر بدهم، که اگر ما معتقدیم که عمل به قرآن، اساس و محور احیای قرآن است و مسئله به تلاوت و خواندن و اینها ختم نمی‌شود، که به آن اعتقاد داریم؛ معتقدیم باید به قرآن عمل کنیم، باید جامعه‌مان را قرآنى کنیم، باید فکرمان را قرآنى کنیم، باید عمل‌مان را قرآنى کنیم، باید قرآن را باور کنیم؛ قرآن را باور کنیم و وعده‌ قرآن را وعده‌ صدق و حق بدانیم، همین‌طور که خود قرآن می‌فرماید: «و تمّت کلمة ربّک صدقاً و عدلاً لامبدّل لکلماته»؛ همچنانى که باید تعامل‌مان با شخص خودمان، با افراد خانواده‌مان، با افراد محیط کارمان، با افراد اجتماع‌مان، با مسلمانان کشورهاى دیگر، با قدرت‌ها، با ملت‌ها و همه‌ اینها باید با نَفَس و روح قرآنى تنظیم بشود؛ اینها همه‌اش درست است و به آن اعتقاد داریم؛ احیای قرآن، عمل به قرآن و گرامیداشت قرآن این است.

در دیدار جمعی از قاریان قرآن در تاریخ 26 شهریور‌ماه 1383

برادران من، این خواندن و تلاوت قرآن، قدم اول است، قدم آخر نیست، اول، آشنایى و انس با قرآن لازم است، بعد، مفاهیم قرآنى را به صورت سطورِ قطعى و مجسمِ برنامه‌ زندگى در مقابل چشم نگه داشتن، تا ما را به این طرف و آن طرف نکشانند؛ یک روز ما را به سمت کمونیسم بکشانند، یک روز به سمت لیبرالیسم؛ یک روز از سوسیالیسم بگویند، یک روز از سرمایه‌دارى.

قرآن را وقتى که یادگرفتیم و با آن آشنا شدیم، نمى‌توانند ما را به این طرف و آن طرف بکشانند؛ چون خط روشن قرآن ما را هدایت مى‌کند و آن‌گاه، پیاده کردن این مفاهیم در واقعیت زندگى است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول