اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وجود 320 هزار جلد نسخه خطی در کشور

960 هزار جلد نسخه خطی فارسی در هندوستان نگهداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه 320 هزار جلد نسخه خطی در کشور وجود دارد، گفت: در حدود سه برابر این نسخ خطی فارسی که مربوط به تمدن ایرانی است در کشور هندوستان نگهداری می‌شود.

960 هزار جلد نسخه خطی فارسی در هندوستان نگهداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسحاق صلاحی در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال غرب کشور در تبریز اظهار کرد: بایگانی ملی و کتابخانه ملی هویت ملی یک ملت و نشان دهنده تمدن دیرینه آن کشور است.

وی با بیان اینکه 320 هزار جلد نسخه خطی در کشور وجود دارد، گفت: در حدود سه برابر این نسخ خطی فارسی که مربوط به تمدن ایرانی است در کشور هندوستان نگهداری می‌شود.

صلاحی افزود: از سال گذشته تاکنون شش میلیون برگ نسخه خطی اسکن شده و برای دسترسی آسان و بهتر محققان و پژوهشگران در سایت این سازمان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بهترین و با ارزش‌ترین اسناد تاریخی مربوط به هویت ملت ایران در موزه کشورهای آمریکایی و اروپایی نگهداری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اسناد ملی چراغ راهنما و هدیه نسل‌های پیشین به نسل‌های فعلی و باارزش‌ترین دارایی هر جامعه و کشوری است.

محمدعلی نصرتی تاکید کرد: ضروری است از اسناد ملی و تاریخی این مرز و بوم که نشان دهنده تمدن و فرهنگ مردم است با جدیت نگهداری و پاسداری شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه 9 دی خاطرنشان کرد: 9 دی مظهر پایبندی و اعتماد مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران به ولایت فقیه است.

نصرتی با بیان اینکه بدون شک حماسه 9 دی از جمله حماسه‌های ماندگار ایران اسلامی است، افزود: چنین حماسه‌هایی نقشه راهی روشن و سند حقیقی تاریخ این ملت در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و حمایت امت اسلامی از ولایت فقیه برای جهانیان و آیندگان است.

در این آیین عزیز جوانپور به عنوان مدیر جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شمال غرب کشور معرفی و از زحمات سیدمحمد مسعود نقیب قدردانی شد. 

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول