اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اعلام کرد

آمادگی برای آموزش خانوادگی امداد و نجات در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: آمادگی داریم به صورت خانوادگی و گروه‌های فامیلی برای خانوارها آموزش‌های امداد و نجات را ارائه کنیم.

آمادگی برای آموزش خانوادگی امداد و نجات در اردبیل

بهرام غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: زلزله و وقوع آن نه تنها یک بلای خانمان‌سوز نیست بلکه اگر توجه جدی به مقابله با برخی از آسیب‌های احتمالی آن کنیم این بلا می‌تواند به یک فرصت خوب برای حفظ آمادگی بیشتر تبدیل شود.

وی ضرورت آموزش همگانی و توسعه آن را یادآور شد و افزود: ما به عنوان کارگروه تخصصی امداد و نجات آموزش همگانی را وظیفه مهم و ارزشمند خود می‌دانیم.

این مسئول ابراز داشت: به همین دلیل جمعیت هلال احمر طرح غنچه‌های امداد را در مهدهای کودک با همراهی مربیان آموزش‌دیده برگزار می‌کند تا کودکان ما از آموزش‌های امدادی بهره‌مند شوند تا در بروز حوادث خود یاریگر دیگران باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان داشت: سازمان دانش‌‌آموزی در مدارس نیز به همراه مربیان آموزش‌‌دیده سعی می‌کند آموزش‌های امداد و نجات را در اولویت قرار دهد که به همین دلیل در اکثر مدارس این آموزش‌ها جزو برنامه‌های هفتگی قرار گرفته است.

غیبی به تشکیل کانون‌های طلاب و دانشجویی امداد و نجات در صنوف و اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: ما برای مشاغل آزاد نیز آموزش‌های امداد و نجات را به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

وی ادامه ‌داد: مربیان ما آمادگی دارند برای تیم‌های 20 نفره و بالاتر از آن که به صورت فامیلی و خانوادگی تشکیل می‌شود آموزش‌ لازم را برگزار کنند که به همین منظور مربیان مورد نظر نیز تربیت شده‌اند.

این مسئول تحقق شعار هر امدادگر یک خانواده را ضروری اعلام کرد و گفت: سال گذشته در راستای توسعه آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی در حوزه امداد و نجات دانشگاه جامع علمی و کاربردی هلال احمر را راه‌اندازی کرده و برای اولین بار رشته امداد و نجات را در اولویت قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: در کنار آن تیم‌های تخصصی ما اعم از کوهستان، امداد و نجات، جاده و حوادث مختلف سازماندهی شده‌اند و برای آنها به صورت ماهانه آموزش‌های نوین و جدید ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش ضرورت دارد در کتاب‌های درسی مقاطع مختلف به ویژه راهنمایی آموزش‌های امداد و نجات در اولویت قرار گیرد که سال آینده با همراهی آموزش و پرورش این برنامه آموزشی از طریق مدارس ارائه خواهد شد.

غیبی بیان داشت: اعتقاد ما این است که پیشگیری بهتر از درمان است و ما می‌توانیم از این طریق از بروز حوادث و صرف هزینه‌های هنگفت جلوگیری کنیم.

این مسئول در خصوص حضور تیم‌های روان‌پزشکی در بروز حوادثی مانند زلزله گفت: با توجه به اینکه در زلزله آسیب‌های روحی و روانی بیشتر از آسیب‌های جسمی است به همین دلیل تیم‌های روان‌پزشکی جمعیت هلال احمر با همکاری بهزیستی بعد از وقوع زلزله شهرهای آذربایجان شرقی در آن منطقه حاضر شدند و سعی داشتند تا آسیب‌های احتمالی در این زمینه را ترمیم کرده و جلوی بسیاری از بزهکاری‌های احتمالی را بگیرند.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول