اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خبر داد

ارتقاء سطح ایمنی بیمارستان‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر گروه حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از ارتقاء سطح ایمنی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد.

ارتقاء سطح ایمنی بیمارستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عباس مرشدی شامگاه سه‌شنبه در نشست کمیته فنی ایمنی بیمارستان‌های استان بوشهر در دشتستان اظهار داشت: تأمین سلامت و آسایش مردم از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه بهداشت و درمان استان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

وی افزود: رشد شاخص‌های بهداشتی و تقویت وضعیت سلامت شهروندان از ماموریت‌های اساسی مجموعه بهداشت و درمان در سطح استان است.

مدیر گروه حوادث غیرمترقبه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از ارتقاء سطح ایمنی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این نشست‌ها ارتقای سطح ایمنی بیمارستان‌ها با استفاده از دفن صحیح زباله‌های بیمارستانی و بالابردن و تضمین سلامت آحاد جامعه از طریق تصفیه و ضد عفونی کردن فاضلاب بیمارستان‌ها است.

مترون بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز اظهار داشت: در بیمارستان 17 شهریور برازجان زباله‌های بیمارستانی از مبداء جداسازی می‌شود و به صورت عفونی و غیرعفونی تا محل نگهداری موقت طبق استاندارد جداسازی می‌شود.

محمد غلامی افزود: زباله‌ها در کیسه‌های زرد و مشکی که مشکی نشانه غیرعفونی و زرد نشانه عفونی است با نصب برچسب‌های مخصوص که مشخص کننده زباله‌های عفونی و غیرعفونی است تا محل نگهداری موقت زباله حمل می‌شوند.

وی گفت: زباله‌های عفونی و غیرعفونی به‌وسیله بین‌های زرد و آبی حمل می‌شوند که در محل نگهداری، زباله‌های عفونی و غیر عفونی از هم جدا می‌شوند.

غلامی یادآور شد: این زباله‌ها به منظور دفن توسط شرکت خصوصی به خارج از بیمارستان برده می‌شوند و در صورتی که دستگاه امحاء زباله وجود داشته باشد زباله‌های عفونی اتو کلاو و غیرعفونی می‌شوند و سپس به خارج از بیمارستان برده و در خارج از شهر توسط محلول شیر آهک ضدعفونی و سپس دفن می‌شوند.

در این نشست نمایندگان بیمارستان‌های استان بوشهر نیز در مورد روش‌های دفن زباله‌های بیمارستانی و روش‌های تصفیه و دفع فاضلاب‌های بیمارستان‌های مربوطه اسلایدهایی به همراه عکس ارائه دادند.

انتهای پیام/2451/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول