اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خط و نشان استاندار به بانکی‌ها

حسنوند: همکاری نکنید، حساب دستگاه‌های اجرایی را می‌بندیم

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: ابزارهایی داریم تا با بانک‌هایی که همکاری ندارند برخورد کنیم،ممکن است از برخی دستگاه‌های اجرایی بخواهیم حساب بانکی خود را در بانک‌هایی که همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ندارند، ببندند.

حسنوند: همکاری نکنید، حساب دستگاه‌های اجرایی را می‌بندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست با مدیران عامل بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: ملاحظه‌کاری و عدم شفاف بیان کردن برخی مسائل موجب شده بار بسیاری از مشکلات روی دوش مردم بیفتد.

حسنوند اضافه کرد: رفتار و عملکرد برخی مدیران بانکی و مسئولان منتج به عدم توسعه‌یافتگی استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه حفظ شان و جایگاه دولتی در رفتار مدیران باید مدنظر باشد، اضافه کرد: دفتر امور اقتصادی باید با همکاری بانک‌ها دلایل تمام طرح‌های اشتغالزایی که در بانک‌ها رد شده را مشخص کنند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای تمام استان‌ها یکسان است اما چگونه است که طرح‌ها مشابه استان بوشهر در دیگر استان‌ها از سوی بانک‌ها تصویب می‌شود اما همان طرح‌ها در بوشهر به تصویب بانک‌ها نمی‌رسد.

استاندار بوشهر ادامه داد: این امر نشان‌دهنده این است که مدیریت یا کارشناسان بانک‌ها در بوشهر یا اشرافیت بر موضوع ندارند و یا اهل ریسک‌پذیری نیستند یا قصد انجام کار را ندارند.

وی بیان کرد: چرا برخی مسئولان و مدیران استانی در این زمینه محافظه‌کارانه برخورد می‌کنند، صد درصد نظر مدیران کل باید در مورد تصویب و تائید طرح‌ها مدنظر باشد، نظر کارشناسان بانکی باید بعد از نظر مدیران باشد.

حسنوند در ارتباط با دستورالعمل‌های بانک مرکزی افزود: باید دقت شود کدام بانک‌ها این دستورالعمل‌ها را در استان اجرا نمی‌کنند، دو بانک در استان فضا به شدت علیه آنان است و این امر هم به‌دلیل عملکرد نامناسب کارشناسان آن است.

حسنوند با تاکید بر نظارت بر عملکرد بانک‌ها گفت: گزارش هفتگی عملکرد بانک‌ها در استان باید به دفتر رئیس جمهور، معاون اول، معاون راهبردی رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌های کشور ارسال شود.

استاندار بوشهر گفت: از بانک‌ها این توقع را داریم که همکاری و تعامل خود با مدیران کل برای تصویب طرح‌های اشتغالزایی بیشتر کنند.

وی گفت: به‌دلیل برخی کارشکنی‌ها از سوی مدیران و عدم تسهیل پرداخت تسهیلات، سرمایه‌گذاران از اقدام به سرمایه‌گذاری در استان بوشهر پشیمان می‌شوند.

حسنوند اظهار داشت: در قانون بودجه مقرر شده مدیران اجرایی می‌توانند اعتبار مورد نیاز تعدادی از پروژه‌های خود را از محل تسهیلات بانکی فراهم کنند و دولت تعهد اصل و سود تسهیلات را تقبل می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: ما هم ابزارهایی داریم تا با بانک‌هایی که همکاری و تعامل ندارند برخورد کنیم از جمله اینکه ممکن است از برخی دستگاه‌های اجرایی بخواهیم حساب بانکی خود را در بانک‌هایی که همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ندارند ببندند.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول