اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت زیارت عاشورا صورت گرفت

بزرگداشت جان باختگان زلزله بم در کویر

خبرگزاری فارس: کاروان پیاده‌روی مشهد مقدس نرماشیری‌ها همزمان با سالروز حادثه زلزله دلخراش بم با قرائت زیارت عاشورا در کویر یاد و خاطره جان باختگان پنجم دیماه سال 82 را گرامی داشتند.

بزرگداشت جان باختگان زلزله بم در کویر

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، کاروان 19 نفری پیاده‌روی عاشقان امامت و ولایت روستای اسدیه شهرستان نرماشیر پیش از ظهر امروز با اتراق در بیابان مرزی کرمان و یزد با قرائت زیارت عاشورا و با تاسی از کاروان اسرای کربلا به یاد جان باختگان زلزله پنجم دیماه سال 82 شهرستان بم عزاداری کردند.

سرپرست کاروان عاشقان امامت و ولایت با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای کاروان تعدادی از بستگان خود را در زلزله بم از دست داده‌اند، گفت: تنها راه تسکین از این حادثه، گریه بر مصائب اهل بیت(ع) به ویژه یادآوری مصائب اسرای کربلا است.

علی بیت‌اللهی با بیان اینکه این کاروان 12 روز را به عشق امام رضا(ع)، پیاده‌روی طاقت فرسا کرده است، خاطرنشان کرد: به لطف خدا حال عمومی تمام اعضای کاروان خوب است و با تمام توان به حرکت خود ادامه می‌دهند.

وی عنوان کرد: این کاروان ساعاتی پیش به منظور قرائت زیارت عاشورا به یاد جان باختگان زلزله بم در بیابان توقف داشت و این مراسم در فضایی سرشار از معنویت و با تاسی از کاروان اهل بیت امام حسین(ع) در مسیر شام برگزار شد.

بیت‌اللهی افزود: کاروان در مسیر حرکت با استقبال بسیار خوب مردم، هیئت‌های مذهبی و حتی ماشین‌های عبوری همراه است که این امر با ایجاد انگیزه برای اعضای کاروان برای تحقق هدف موثر است.

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی‌های لازم کاروان باید در روز آخر ماه صفر سالروز شهادت حضرت رضا(ع) در شهر مشهد باشد، اظهار امیدواری کرد که در روز اربعین حسینی به شهر تربت حیدریه برسند و پس از عزاداری در این روز این شهر را به مقصد مشهد مقدس ترک کنند.

به گزارش فارس، کاروان پیاده‌روی عاشقان امامت و ولایت شهرستان نرماشیر 13 روز قبل شهرستان نرماشیر را به قصد زیارت امام هشتم شیعیان در مشهد مقدس ترک کردند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول