اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتحادیه یونجه‌کاران شوشتر:

یک کیلو کود به کشت علوفه اختصاص نیافت / دامداری در خطر است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتحادیه یونجه‌کاران شوشتر گفت: حتی یک کیلوگرم کود شیمیایی و نهاده به علوفه و به ویژه یونجه اختصاص نیافته است.

یک کیلو کود به کشت علوفه اختصاص نیافت / دامداری در خطر است

غلامحسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری قرار شده تنها نهاده‌های کشاورزی به محصولات استراتژیک مانند گندم، ذرت، سویا و برخی از حبوبات اختصاص یابد و یونجه از اعطای نهاده‌های کشاورزی محروم شده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت یونجه شوشتر افزود: در شرایط کنونی در شوشتر بیش از250 هکتار یونجه کشت شده است که با این تصمیم بسیاری از کشاورزان قادر نیستند محصول خود را نگهداری کنند و تا مرحله برداشت برسانند.

این فعال حوزه کشاورزی و دامداری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تولید یونجه و علوفه در شوشتر و خوزستان با مشکل مواجه شده است، خاطر نشان کرد: کشت یونجه تنها در راستای حمایت از دامداری است و عدم اختصاص نهاده‌های کشاورزی باعث ایجاد مشکل برای بخش دامداری خواهد شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کشت یونجه در سال‌جاری با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، افزود: عدم حمایت از کشاورز برای کشت این محصول باعث می‌شود تا در سال‌های آتی و حتی امسال با مشکل تامین علوفه مواجه شویم و لازم است مسئولان متوجه تاثیرات این تصمیم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر تا حد زیادی نیاز علوفه شهرستان‌های لالی، مسجدسلیمان و شوشتر را تامین می‌کند و عدم کشت این محصول می‌تواند ضرر‌های زیادی برای بخش دامداری به بار آورد.

شوشتر به دلیل تامین 15 درصد ماهی‌های گرم‌آبی کشور به قطب پرورش ماهی معروف است و عدم کشت یونجه می‌تواند پرورش دهندگان ماهی را نیز با مشکلات جدی مواجه کند.

انتهای پیام/72006/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول