اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنا کردستان تاکید کرد

لزوم احداث استخرهای ویژه شنا

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنا کردستان گفت: در سفر اول هیئت دولت به استان درخواست احداث استخر در تمام شهرستان‌ها را داشتیم که با وجود پیشرفت خوب در برخی موارد، بقیه به علت مشکلات مالی راکد مانده است.

لزوم احداث استخرهای ویژه شنا

علی بصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری که در راه توسعه ورزش‌های آبی در استان وجود دارد، اظهار کرد: تلاش داریم با این بضاعت کم در سطح استان فعال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طول استخر ملک‌ نیا سنندج 33 متر است و چون طول مسیر مسابقات شنا مضربی از عدد 100 است عملا امکان برگزاری مسابقه و رکوردگیری مناسب در این استخر وجود ندارد.

بصری به لزوم تاسیس حداقل یک استخر 50 متری در سنندج و چند استخر 25 متری در سایر شهرستان‌های استان از پیشرفت خوب در برخی موارد تشکر کرد و افزود: روند پیشرفت کار در بعضی شهرستان‌ها به دلیل مشکلات مالی رضایت‌بخش نیست.

رئیس هیئت شنا کردستان در خصوص مشکلات مالی پیش‌روی توسعه ورزش شنا در کردستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته فدراسیون به صورت غیرمستقیم کمک‌های مالی مناسبی انجام می‌داد که به عنوان نمونه از درآمد برگزاری کلاس‌های مربیگری برای هزینه کرد آن در امر جاری هیئت استفاده می‌کردیم.

وی با اشاره به دستورالعمل جدید مبنی بر لزوم واریز 60 درصد از درآمد این کلاس‌ها به حساب فدراسیون تصریح کرد: با این شرایط کم‌ر استانی حاضر به برگزاری این کلاس‌ها خواهد بود.

بصری در خصوص برنامه‌های هیئت برای جذب اسپانسر از نبود حامیان مالی قدرتمند در استان کردستان انتقاد کرد و گفت: به علت اینکه استان کردستان صنعتی نبوده و فاقد کارخانه‌های زیاد است امکان جذب کمک‌های مالی از طریق آنها فراهم نیست.

وی در خصوص فعالیت هیئت‌های شنا شهرستان‌ها، مریوان را فعال‌ترین هیئت استان عنوان کرد و افزود: رئیس هیئت این شهرستان موفق شده با برقراری روابط خوب استخری را که متعلق به تربیت بدنی نبوده با رایزنی‌های فراوان در اختیار هیئت شنا آن شهرستان قرار دهد.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان در پایان با قدردانی از زحمات اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر نهادهای ذیربط در خصوص توجه ویژه به ورزش شنا، ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر زمینه رشد و تعالی ورزش شنا فراهم شود.

انتهای پیام/79008/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول