اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنا کردستان مطرح کرد

استعدادیابی اولویت هیئت شنای کردستان/ از سرگیری فعالیت واترپلو

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان، استعدادیابی در این رشته را از اولویت‌های هیئت عنوان کرد و از کسب موفقیت‌هایی در این زمینه خبر داد.

استعدادیابی اولویت هیئت شنای کردستان/ از سرگیری فعالیت واترپلو

علی بصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به توجه و تأکیدات ویژه در دین مبین اسلام مبنی بر لزوم فعالیت افراد جامعه در رشته ورزشی شنا اظهار کرد: در تمام طول عمر می‌توان این رشته را انجام داد.

وی با بیان اینکه ورزش شنا در قیاس با رشته‌های دیگر ورزشی کمترین میزان آسیب‌دیدگی را دارد از خانواده‌ها خواست تا با خیال راحت فرزندان خود را نسبت به فعالیت در این رشته مفرح تشویق کنند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان به رده‌های سنی تأثیرگذار در این ورزش اشاره کرد و گفت: آموزش برای نونهالان زیر 10 سال به عنوان آموزش مقدماتی، 10 تا 12 سال، 14 سال و 17 تا 24 سال از اولویت‌های هیئت شنای استان کردستان است.

بصری با تأکید بر اینکه والدین باید از سن 7 سالگی و آغاز شکل‌گیری فیزیک بدن، فرزندانشان را برای یادگیری این ورزش ترغیب کنند، خاطرنشان کرد: این امر موفقیت ورزشکاران این رشته در سنین قهرمانی که همان 17 تا 24 سال را شامل می‌شود، تضمین می‌کند.

وی در تشریح برنامه‌های هیئت شنای کردستان در راستای پیشرفت بیشتر این ورزش در سطح استان گفت: استعدادیابی در سرلوحه اهداف هیئت قرار گرفته است و با تلاش بسیار در این زمینه حاصل آن را شاهد بوده‌ایم، به طوری که در مسابقات کشوری دانش‌آموزی، شناگران ما موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان همچنین از حضور سرمربی سابق تیم ملی شنا به عنوان مدرس در کلاس‌های آموزشی این ورزش در کردستان به عنوان برنامه دیگر هیئت نام برد و افزود: این مربی باتجربه به صورت هفتگی در کلاس‌ها، اصلاح تکنیک را برای ورزشکاران انجام می‌دهد تا رکوردهای آنها بهبود پیدا کند.

بصری یادآور شد: همچنین از حضور این مربی بادانش برای ارتقای بار فنی مربیان استفاده شده که دستاوردهای خوبی نیز در این مسیر داشته‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌‌ریزی برای رشد داوری استان خاطرنشان کرد: دراین راستا داوران ما موفق به اخذ مدرک درجه یک داوری شده‌اند که امید می‌رود با ادامه حرکت رو به جلو در این زمینه از حضور داوران سایر استان‌ها برای قضاوت در مسابقات استان بی‌نیاز شویم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان در خصوص اقدامات انجام شده برای رشد واترپلوی استان با بیان اینکه در سال‌های 85 و 86 در رده‌های سنی مختلف در مسابقات کشوری حضور فعالی داشتیم، بیان داشت: متأسفانه پس از آن به دلیل اختلافات ایجاد شده، واترپلوی کردستان به مدت دو سال به حالت کما رفت.

بصری ابراز داشت: مدیریت جدید هیئت از سال 89 با اتخاذ تدابیری واترپلو رده سنی پایه را فعال کرده و حتی از کسانی که در رده‌های سنی بالاتر از فعالیت در این رشته دلسرد شده بودند، دعوت به همکاری کرد.

وی با اشاره به نتایج مناسب این اقدامات اذعان داشت: در حال حاضر در مسابقات لیگ دسته اول واترپلو کشور در رتبه هشتم قرار داریم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش بیشتر ورزشکاران و استفاده از تجربه پیشکسوتان این ورزش، شاهد بالندگی واترپلو در سطح استان کردستان باشیم.   

انتهای پیام/79008/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول