اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور خبر داد

فعالیت 17 هزار سازمان مردم‌نهاد اجتماعی فرهنگی در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و معاون امور سازمان‌های مردم نهاد مرکز امور اجتماعی وزارت کشور گفت: هم‌اکنون نزدیک به 17 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

فعالیت 17 هزار سازمان مردم‌نهاد اجتماعی فرهنگی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود امینی ظهر امروز در نشست کارشناسان سازمان‌های مردم نهاد استانداری‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در شهرستان سرعین اظهار داشت: نگاه دولت این است تا از سازما‌ن‌های مردم نهاد که سرمایه‌های بسیار با ارزش جامعه هستند حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: نگاه حمایتی دولت به این سازمان‌ها سبب شده تا رونق فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این نشست را توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه شمال‌غرب اعلام کرد و افزود: ارتقای میزان مشارکت در سازمان‌های مردم نهاد یکی دیگر از اهداف ما است.

امینی به فعالیت 17 هزار سازمان مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سمن‌ها بر اساس نیاز کشور تاسیس نشده و در ایجاد آنها تنها براساس سلایق رفتار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور سازمان‌های مردم نهاد مرکز امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه این سمن‌ها باید براساس نیازهای کشور و حوزه اجتماعی وارد عمل شوند خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی و در بروز بلایای طبیعی امدادگران سمن‌ها می‌توانند به کمک مردم بشتابند.

امینی گفت: سازمان‌های مردم نهاد مکمل اهداف مردم هستند و باید سعی شود این تعامل و همکاری بین سمن‌ها و مردم تقویت شود.

وی در پایان سخنان خود از تشکیل اتاق فکر سازمان‌های مردم نهاد حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد و افزود: این اتاق با حضور سازمان‌های مردم نهاد از حوزه‌های مختلفی مانند خیریه، سلامت، فرهنگی، ورزشی، زیست محیطی و... برگزار می‌شود تا از نظرات آنها برای ارتقای عملکرد سمن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول