اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ارطه در مازندران نیازمند گام‌های بزرگ/ برای شهر شدن نیازمند اعتبارات هستیم

خبرگزاری فارس: شهردار ارطه در مازندران با بیان جدید‌التاسیس بودن شهر ارطه به عدم اختصاص اعتبارات اولیه به شهرداری اشاره کرد و گفت: شهری با قدمت و جمعیت بالا نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

ارطه در مازندران نیازمند گام‌های بزرگ/ برای شهر شدن نیازمند اعتبارات هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، شهر ارطه با 360 هزار متر مربع و جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از شهرهای پرجمعیت استان مازندران است که با تجمیع هفت روستا بیش از پنج ماه است به یکی از شهرهای شهرستان قائمشهر مبدل شده است.

ارطه با 570 هکتار زمین کشاورزی دیم و 905 هکتار زمین کشاورزی آبی و 90 هکتار اراضی زیر کشت صیفی‌جات و باغات مرکبات یکی از قطب‌های کشاورزی منطقه به شمار می‌آید.

به گزارش فارس با وجود سپری شدن قریب به شش ماه از تاسیس شهر جدید ارطه، خبری از خدمات شهری و اعتبارات ویژه برای شهر نوپای شهرستان قائمشهر نیست. 

نخستین شهردار شهر ارطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اقدامات و برنامه‌های پیش‌روی مدیریت شهری سخن گفت.

محمدحسین عمویی با اشاره به جدید التاسیس بودن ارطه اظهار داشت: به شهرداری‌های تازه شکل گرفته ماشین آلات و اعتباراتی برای آغاز عملیات اجرایی اختصاص می‌یابد که متاسفانه تاکنون این امر در مورد ارطه تحقق نیافته است.

وی با تاکید بر توجه و نگاه ویژه مسئولان به شهر ارطه افزود: تاکنون میزانی از اعتبارات دولتی را به مانند دیگر شهرها دریافت کردیم ولی این شهر برای انجام عملیات عمرانی نیازمند اعتبارات بلاعوض از سازمان شهرداری‌ها و استانداری مازندران است.

عوارض ساختمانی در ارطه نصف قیمت شد

عمویی در پاسخ به چگونگی اداره هزینه‌های فعلی شهرداری بیان کرد: از طریق صدور پروانه‌ها و اصناف و دریافت عوارضات تاکنون هزینه‌ها مدیریت شد هر چند قابل ذکر است که سعی کردیم تا عوارضات ساختمانی که در حال حاضر از مردم اخذ می‌شود نصف قیمتی باشد که مردم به دهیاری ارطه می‌پرداختند. 

ارطه دومین شهر مازندران در اجرای پروژه GIS

وی با اشاره به اجرای پروژه GIS، تهیه بانک اطلاعاتی برای اصلاح نقشه‌ها و تعریف کد نوسازی برداشت اطلاعات اقتصادی و اجتماعی جامعه شهری خاطر نشان کرد: تاکنون 3 هزار و 800 پلاک شناسنامه‌دار شدند که کمک شایانی به عملیات فنی شهر خواهد شد که ارطه دومین شهر و پیشتاز اجرای این پروژه در مازندران است.

عمویی با تقدیر از مردم ارطه از آنان دعوت به همکاری کرد و خواستار توجه به عقب‌نشینی‌ها و همکاری در تملک‌های شهرداری شد و افزود: سعی می‌شود در صورت عقب‌نشینی برای کمک به مردم دیوارکشی‌ها توسط شهرداری انجام شود.

شهردار ارطه با بیان جمعیت بالای ارطه به فقدان ماشین آتش‌نشانی در این شهر اشاره کرد و افزود: از جمله معضلات دیگر این شهر مستقر نبودن نیروی انتظامی در ارطه است که در زمان بروز مشکل یا تامین امنیت باید خدمات انتظامی شهر را از شهرک یثرب و قائمشهر تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سفر قائم مقام سازمان شهرداری‌ها به شهرستان قائمشهر ارائه تسهیلات برای خرید دو دستگاه کمپرسی و یک دستگاه لودر برای شهرداری ارطه مصوب شد که اجرایی می‌شود.

عمویی با اشاره به دومین دیدار عمومی استاندار مازندران در قائمشهر به درخواست ویژه شهروندان ارطه در این ملاقات اشاره کرد و افزود: بیش از 2 هزار نفر از مردم ارطه خواستار استقرار چند دستگاه اجرایی در این شهر شدند.

وی تاکید کرد: وجود دستگاه‌های اجرایی در هر شهر به نوعی ارائه خدمات شهری مناسب به مردم است ، چرا باید اداره آب شهری به صورت هیئت امنایی اداره شود و نرخ آب بها بدون هماهنگی از آبفای روستایی به شهری تبدیل شده و افزایش ناگهانی آب بها سبب نارضایتی مردم را فراهم سازد که در این میان بیشترین چالش به سمت شهرداری صورت گرفته و همه این افزایش قیمت را به چشم شهرداری می‌بینند.

وی افزود: ارطه با وجود جمعیت بالا فاقد دفترخانه ثبت اسناد و یک شعبه بانکی است.

بارندگی‌های اخیر یک میلیارد تومان به ارطه خسارت وارد کرد

شهردار ارطه با اشاره به نزدیکی جنگل به این شهر و سیل و بارندگی‌های شدید اخیر در مازندران، خسارت‌های بارندگی در آذر ماه امسال به ارطه را نزدیک به یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در هنگام بارندگی سنگ‌ها و گل و لای باغات و جنگل‌های اطراف ارطه به سمت شهر هدایت می‌شوند و خسارت‌های فراوانی به کانال‌های شهر وارد می‌کنند. 

عمویی یادآور شد: عملیات اجرایی اولین میدان ارطه آغاز شد و بلوارسازی قسمتی از شهر نیز در دست اقدام است.

وی با تشکر از فرماندار و بخشدار مرکزی قائمشهر و استاندار مازندران برای حمایت‌های همیشگی‌شان در پیشبرد برنامه‌های شهری ارطه بیان داشت: انعکاس درخواست‌های مردمی را بر خود واجب دانستم و امیدوارم به این شهر با پیشینه طولانی توجه ویژه شود.

عمویی لایروبی 16 هزار متر مربع کانال شهری، پاکسازی 2 هزار و 600 متر مربع گیاهان نباتی، خرید 40 عدد سطل زباله مکانیزه، جمع‌آوری دپو مصالح ساختمانی 12 کیلومتر، ساخت و نصب 12 استند، لکه‌گیری و آسفالت  700 نقطه از خیابان‌های اصلی شهر، خرید یک هزار تن بیس و ماکادوم، احداث جدول به طول یک هزار و 500 متر و زیرسازی و تعریض خیابان‌های سطح شهر را با اعتبارات دولتی، صدور 5 فقره پروانه ساختمانی را از جمله خدمات عمرانی و فنی شهرداری ارطه تا تاریخ کنونی اعلام کرد.

انتهای پیام/86008/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول