اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل یکی از گروه‌های مقاومت فلسطینی در گفت‌وگو با فارس:

ارتش سوریه به فلسطینی‌ها حمله نکرد/ تخریب یرموک توسط تروریست‌ها

خبرگزاری فارس: «فرحان ابوالهیجا» دبیرکل گروه مقاومت صائبه فلسطین گفت: تروریست ها از حمله به یرموک قصد داشتند از مساله فلسطین برای فشار بر حکومت سوریه استفاده کنند.

ارتش سوریه به فلسطینی‌ها حمله نکرد/ تخریب یرموک توسط تروریست‌ها

«فرحان ابوالهیجا» دبیرکل گروه مقاومت صائبه فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد: گروه های فلسطینی موجود در سوریه در رابطه با اینکه اردوگاه یرموک از هرگونه عملیات نظامی دور باشد به توافق رسیدند، با این توافق گروه های فلسطینی در واقع می خواهند خود را از مسائل سوریه دور نگه دارند.

ابوالهیجا خاطرنشان کرد: ارتش عربی سوریه هیچ شخص یا ساختمانی را در داخل اردوگاه یرموک هدف قرار نداد بلکه این افراد مسلح بودند که وارد منطقه شدند و اقدام به تخریب و غارت و کشتار مردم کردند.

ابوالهیجا همچنین فاش کرد که برخی افراد گروه های فلسطینی و همچنین برخی اعضای کمیته های مردمی موجود در یرموک به افراد مسلح پیوستند که این مساله موجب بحرانی‌تر شدن اوضاع شد. در واقع این افراد در داخل اردوگاه قرار داشتند که باعث شد تا ورود افراد مسلح به «یرموک» آسان تر شود و حمله آن ها به برخی ساختمان ها موجب شد تا مردم از ترس این تروریست ها از منطقه فرار کنند.

وی در مورد هدف افراد مسلح از ورود به اردوگاه گفت: می خواهند ارتش سوریه را وادار به دخالت نظامی در منطقه کنند تا از این طریق منطقه یرموک به عنوان منطقه نظامی معرفی شود. آن ها قصد دارند از مساله فلسطین برای فشار بر حکومت سوریه استفاده کنند. کشورهای قطر و عربستان و آمریکا قصد دارند این طور وانمود کنند که حکومت سوریه دست به کشتار فلسطینیان می زند تا از این طریق احساسات مردم را برانگیزند.

ابوالهیجا افزود: افرادی از جنبش‌های حماس و فتح در این درگیری‌ها به همراه افراد مسلح شرکت داشتند و آن ها اقدام به شایعه پراکنی علیه ایران و سوریه و حزب الله کردند و همه این ها در راستای تامین منافع آمریکا و اسرائیل صورت گرفت.

ابوالهیجا همچنین افزود: افرادی وابسته به موساد اسرائیل در میان تروریست های سوریه نفوذ کردند. خواه از جبهه «النصره» باشند یا «ارتش آزاد». وی همچنین گفت فلسطینی های جدا شده شورای نظامی تشکیل دادند اما تاکنون فقط «خلیل زغموت ابوهاشم» از آنان شناسایی شده و مشخص نیست که این شورا وابسته به چه جریانی است.

ابوالهیجا در پایان با بیان اینکه وضعیت اردوگاه نابسامان است، گفت: درگیری‌ها هنوز متوقف نشده و وضعیت انسانی نامناسب است به خصوص اینکه افراد مسلح بر برخی از بیمارستان ها و مناطق حیاتی اردوگاه سیطره یافتند و این مساله موجب شد کمیته خاصی برای پیگیری این امور تشکیل شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول