اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک تحلیلگر سوری در گفتگو با فارس:

اگر تروریست‌ها واقعاً به فکر ساکنان «یرموک» بودند، وارد این اردوگاه نمی‌شدند

خبرگزاری فارس:«بسام رجا» تحلیلگر سیاسی سوری با کذب خواندن ادعای تروریست‌ها مبنی بر اینکه با حمله به یرموک قصد نجات دادن مردم را داشتند، گفت: اگر افراد مسلح نیت خیری برای مردم ساکن اردوگاه داشتند، اصلا وارد یرموک نمی‌شدند.

اگر تروریست‌ها واقعاً به فکر ساکنان «یرموک» بودند، وارد این اردوگاه نمی‌شدند

«بسام رجا» تحلیلگر سیاسی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد اردوگاه یرموک که پذیرای فلسطینی‌های مهاجر است و اکنون توسط گروه های مسلح تخریب شده است، پیش از این نیز افراد مسلح چندین بار تلاش کرده بودند تا وارد این اردوگاه شوند که آخرین آن چند روز پیش اتفاق افتاد.

وی افزود که تعداد زیادی از افراد مسلح در حمله اخیر به اردوگاه یرموک شرکت داشتند و از محورهای مختلفی به این اردوگاه حمله کردند و بعد از آن بود که درگیری‌ها آغاز شد و تعدادی از افراد کمیته‌های مردمی هم به شهادت رسیدند.

رجا عنوان کرد که درگیری ها 2 روز به شکل پیاپی ادامه داشت و افراد مسلح توانستند برخی مناطق را محاصره کنند و آنها قصد داشتند تا اردوگاه یرموک را پلی برای رسیدن به دمشق قرار دهند. این درحالی بود که آنها ادعا کردند قصد آزار دادن مردم را ندارند.

اما بسام رجا در مورد دخالت ارتش در اردوگاه یرموک گفت: قبل از شکست افراد مسلح انفجارهایی رخ داد، اما ارتش اصلا وارد اردوگاه نشد و ما نمی خواهیم که کسی را متهم کنیم چرا که افراد مسلح قصد داشتند تا ارتش را به انجام عملیات نظامی در اردوگاه مجبور کنند . در هر صورت حضور افراد مسلح در اردوگاه موجب شد تا مردم به مدت دو روز از آنجا خارج شوند و اگر افراد مسلح نیت خیری برای مردم ساکن اردوگاه داشتند، اصلا وارد یرموک نمی شدند. پس بی شک هر آنچه که تروریست ها عنوان کردند کذب محض است.

بسام رجا گفت ما می خواهیم اردوگاه یرموک در امنیت باشد و به همین خاطر کمیته های مردمی که شکل گرفته بود صرفا برای دفاع از این اردوگاه در برابر سرقت ها و افراد مسلح بود . فلسطینی ها از این اردوگاه هرگز خارج نخواهند شد مگر آنکه به فلسطین بازگردند.

بسام رجا در پایان اظهارکرد که علیرغم درگیری های ناپیوسته موجود در یرموک، برخی ساکنان به اردوگاه بازگشتند و از افراد مسلح می خواهیم که اردوگاه را کاملا ترک کنند تا این اردوگاه تبدیل به منطقه نظامی نشود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول