اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف راهگشای مسائل اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پرداختن به فرهنگ وقف و ترویج آن در جامعه را راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست.

وقف راهگشای مسائل اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: وقف نهادی است که از طریق آن می‏توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‏های افراد نیکوکار را داوطلبانه در راستای رفع آنها به کار برد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه‏ وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است، تصریح کرد: متأسفانه امروز توجه به نقش وقف در جامعه و کارکردهای متعدد آن مهجور مانده که باید برای احیای آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ وقف در جامعه فرهنگ‌سازی است که روحانیون، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

ساجدی‌فر گفت:  توسعه و تعمیق سنت حسنه وقف پیامدهای بسیار ارزشمندی به دنبال دارد که باور به آخرت، امید به آینده روشن و اعتماد به فضل الهی از مهم‌ترین این پیامدها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه صفر به عنوان هفته وقف گفت: هفته وقف فرصت بسیار مناسبی برای عمل به نیات واقفین، احیای موقوفات از دست رفته و ترویج وقف‌های جدید است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی حرکت کاروان غم، قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص)، جمع‌آوری وقف‌نامه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، برگزاری همایش روحانیون و وقف، بازدید از بیمارستان‌ها و موسسات خیریه و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی را بخشی از برنامه‌های این اداره کل در هفته وقف عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول