اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 7 میلیارد ریال اعتبار

پایاب سد ستارخان اهر به کنتورهای حجمی تجهیز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال برای نصب کنتورهای حجمی در اراضی پایاب سد ستارخان اهر خبر داد.

پایاب سد ستارخان اهر به کنتورهای حجمی تجهیز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر،  ارسلان هاشمی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان اهر اظهار کرد: شبکه پایاب سد ستارخان یکی از مدرن‌ترین پایاب استان است که با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و تعاونی‌های آببران و بهره‌برداران عملیات نصب کنتور در دو هزار و 500 هکتار از اراضی این پایاب به اتمام رسیده و نزدیک به 50 درصد از سیستم آبیاری اراضی تحت پوشش این سد به سیستم کنتورهای حجمی مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن این طرح و استقبال بهره‌برداران از آن به علت عملکرد مطلوب سازمان آب منطقه در نظر دارد با تمهیدات ویژه مابقی اراضی پایاب سد را نیز که سه هزار و 500 هکتار است به سیستم فلومتر(کنتور حجمی) مجهز کند.

هاشمی تأکید کرد: با راه‌اندازی این تکنولوژی جدید که تاکنون 20 دستگاه از این کنتورها در محل توزیع آب با مشارکت تعاونی‌های آببران نصب شده، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب باعث شفافیت در توزیع آب، حل اختلاف اعضای تعاونی‌های آببران و بهره‌برداران شده و با این روند علاوه بر اثرات آموزش سودمند که به صورت عملی تحقق یافته، باعث تشویق کشاورزان و باغداران و الگویی مناسب برای زراعت آبی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، این طرح که به صورت پایلوت در سطح استان در این شهرستان اجرا می‌شود به علت موفقیت‌آمیز بودن آن در سایر مناطق مستعد استان به خصوص اراضی پایاب سایر سدها تسری یابد تا با اجرای این طرح، شاهد بهره‌برداری مناسب و پرهیز از اسراف آب باشیم.

انتهای پیام/60003/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول