اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه اسلامی هنر خبر داد

انتشار 5 عنوان کتاب تخصصی هنر اسلامی تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه اسلامی هنر از انتشار پنج عنوان کتاب تخصصی هنر اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد.

انتشار 5 عنوان کتاب تخصصی هنر اسلامی تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین نواب امروز در یک نشست خبری در ارتباط با ضرورت فعالیت‌های اسلامی در عرصه هنر و تشکیل مدارس اسلامی هنر بیان کرد: مدرسه اسلامی هنر با رویکرد نگاه متعالی به هنر کار خود را از سال 1383 و به صورت رسمی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در اوایل کار این مدرسه به صورت آزاد و برای تحصیل طلاب ایجاد شده بود و رشته‌های هنری شامل داستان، فیلم‎نامه و روزنامه‌نگاری در آن تدریس می‌شد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با اشاره به اینکه در گذشته حوزه علمیه نگاه کاملاً تخصصی به هنر نداشت ابراز داشت: مدیران این مدرسه به این نتیجه رسیدند که جای بحث‏های عالی هنری در این مدرسه خالی است به همین دلیل و در همین راستا مجوز موسسه عالی هنر و اندیشه اسلامی اخذ شد و این موسسه در حال حاضر در راستای رسالت‎های تعیین شده خود دوره‎های تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‎کند.

ایجاد 12 رشته تحصیلی جدید

نواب بیان کرد: یکی از رشته‌های مهم این مدرسه حکمت هنر دینی است و 12 رشته دیگر نیز در آینده راه‌اندازی خواهند شد که از جمله این رشته‌ها می‌توان به الهیات هنر، هنر در تاریخ تمدن اسلامی، حکمت خطاطی و نگارگری اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‎های درسی این موسسه به زودی منتشر می‎شود و طلاب و هنر پژوهان می‎توانند از این کتب استفاده کنند اذعان کرد: تا پایان سال پنج عنوان کتاب مدرسه اسلامی هنر منتشر خواهد شد.

مدیر مدرسه اسلامی هنر وجود کتابخانه تخصصی هنر را یکی از ضروریات هنر اسلامی دانست و گفت: با توجه به نیازی که احساس می‌شد کتابخانه‌ای با 40 هزار جلد کتاب تخصصی هنری در این مجموعه ایجاد شده است.

استفاده از سیستم تعلیم بر پایه سلوک

نواب ادامه داد: سیستم آموزشی این مرکز برخلاف برخی سیستم‎های غالب آموزشی، سیستم تعلیم بر اساس سلوک است و در این سیستم هر سه نفر از هنرجویان زیر نظر یک استاد فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه 70 دانشجو در این مدرسه در حال سپری کردن تحصیلات تکمیلی هستند اظهار داشت: علاوه بر تحصیلات آکادمیک، 300 نفر در این مدرسه به صورت آزاد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول