اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان خبر داد

اجرای نظام ICF در لاهیجان و انزلی

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از اجرای نظام ICF در لاهیجان و انزلی خبر داد و گفت: شدت معلولیت طبق این نظام تعیین و کددهی می‌شود.

اجرای نظام ICF در لاهیجان و انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحیم تکاملی ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی ICF «نظام طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت» در پژوهشکده تعلیم و تربیت رشت در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این کارآگاه آموزشی را آشنایی اعضای کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت با این نظام دانست.

وی نظام طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت را یک نظام بین‌المللی نامید و تصریح کرد: طبق این نظام در سازمان بهزیستی شهرت معلولیت طبق کدهایی که به فرد معلول داده می‌شود در نظر گرفته می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان از ویژگی‌های نظام مذکور را داشتن زبان مشترک و بین‌المللی با مبنای علمی خواند و اظهار کرد: «کد دهی» یکی از شاخص‌های این نظام است.

وی با بیان اینکه زبان نظام تنها به افراد ناتوان تلقی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این نظام می‌تواند به بیماری و سلامت و مقوله‌های مربوط با آن را توصیف کند و بسیاری از سیستم‌ها از این نظام استفاده کنند.

تکاملی استفاده از نظام ICF (طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت) را جدیدترین و آخرین دیدگاه سازمان بهداشت در سلامت افراد دانست.

وی درباره کارگاه مذکور بیان کرد: در این کارگاه حدود 55 نفر از اعضای کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت شهرهای گیلان مربوط به بهزیستی شرکت دارند.

این مسئول از اجرای نظام ICF در لاهیجان و انزلی خبر داد و گفت: شدت معلولیت طبق این نظام تعیین و کددهی می‌شود.

وی در ادامه از وجود 32 هزار معلول ثبت شده در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان خبر داد.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول