اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

صنعت قم به تربیت نیروی متخصص نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تربیت نیروی متخصص را یکی از نیازهای صنعت استان قم دانست.

صنعت قم به تربیت نیروی متخصص نیاز دارد

جعفر فرشچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نیاز بخش صنعت در استان قم به نیروهای متخصص اظهار کرد: توسعه اشتغال و حمایت از صنایع کوچک دو هدفی است که از آموزش نیروهای متخصص حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی متخصص یکی از موانع توسعه صنایع کوچک است، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل مرکز جامع علمی کاربردی شهرک‌های صنعتی استان قم راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اخذ مجوز این مرکز در سال 86 اظهار کرد: در این دانشگاه چهار رشته فنی که مورد نیاز بخش صنعت بود راه‌اندازی شد تا جوانان قمی با کسب مهارت‌های فنی بتوانند برای خود در بخش صنعت قم جایی باز کنند.

جوشکاری، برق صنعتی، حسابداری صنعتی و فناوری اطلاعات چهار رشته‌ای است که در مرکز جامع علمی کاربردی تدریس می‌شود و فرشچی فارغ‌التحصیلان این چهار رشته را نیروهای متخصصی می‌داند که در صنعت می‌توانند بهترین بازده کاری را داشته باشند.

وی گفت: افرادی که از این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند، یا در بازار برای خود کسب و کاری به راه می‌اندازند و یا اینکه در صنعت به کار مشغول می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به تحصیل 600 دانشجو در این مرکز علمی کاربردی ادامه داد: تاکنون 450 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: از سال 1384 مدیریت صنایع کوچک به شهرک‌های صنعتی واگذار شد و این شرکت برای کمک به صنایع طرح‌های بسیاری را اجرا کرد.

فرشچی عنوان داشت: یکی از اقدامات بسیار موثر در این زمینه راه‌اندازی تورهای صنعتی بود که از راه برقراری تعامل میان واحدهای صنعتی تأثیر خوبی بر واحدهای صنعتی کوچک گذاشت.

وی اضافه کرد: تشویق مدیران به استفاده از نیروهای بومی از دیگر فعالیت‌هایی است که در راستای توسعه اشتغال پایدار در استان قم اتفاق افتاده است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم آموزش‌ استفاده از تکنولوژی‌های روز در صنعت یا مباحثی مانند مالیات و بیمه برای مدیران واحدهای صنعتی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد مرکز مشاوره کسب و کار و حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در موضوع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک عناوین دیگر فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در راستای حمایت از صنایع کوچک است.

انتشار کتاب‌هایی در راستای معرفی مدیران موفق و یا مهارت‌های کارآفرینی و کسب و کار از دیگر فعالیت‌هایی است که فرشچی در زمینه حمایت از این واحدها نام برد.

انتهای پیام/78006/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول