اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چاله‌های یک شبه عارضه‌ای دیگر برای اتوبان شهید کسایی تبریز

خبرگزاری فارس: به دنبال خاموشی 17 ماهه اتوبان شهید کسایی که به گذرگاهی استراتژیک برای استان و حتی شمال‌غرب کشور تبدیل شده، این بار چاله‌های یک شبه ایجاد شده عارضه‌ای دیگر برای این اتوبان مشکل‌آفرین شد.

چاله‌های یک شبه عارضه‌ای دیگر برای اتوبان شهید کسایی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دیروز هر کس گذرش به اتوبان کسایی می‌افتاد دلش به حال این راه اصلی می‌سوخت که برای هر یک از ما فرارگاهی از ترافیک‌های درون‌شهری تبریز و مهم‌تر از آن راهی اصلی برای ارتباطات بین‌شهری استان‌های شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود چرا که گودال‌هایی یک شبه در آن سبز شده بود که هرگونه عبور و مرور در آن را غیرممکن می‌کرد.

حال بعداز خاموشی‌های شبانه برای این راه شریانی چاله‌های یک شبه نیز در آن سبز شدند.

به سراغ رئیس سازمان راه و شهرسازی رفتیم اما تلاش‌های 48 ساعته خبرنگار ما برای گرفتن جواب علت این پدیده و تدابیر اتخاذ شده برای آن از رئیس سازمان راه و شهرسازی به نتیجه نرسید، رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی که چند روزی است پاسخگوی سؤالات بی‌جواب ما شده در تشریح این موضوع در گفت‌وگو با فارس در تبریز گفت: لکه‌گیری اتوبان کسایی که تنها راه حل برای وضعیت این راه شریانی محسوب می‌شود تا فردا به اتمام می‌رسد.

اکبر آگاه‌وظیفه، دلیل وقوع این امر را چنین تشریح کرد: اوایل امسال پیش‌بینی وقوع چنین وضعیتی برای کسایی صورت گرفت چرا که کاهش تا منفی 25 درجه دمای هوا در سال گذشته ما را مجاب به وقوع این پدیده کرده بود.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از این پدیده گفت: مکاتباتی با مدیریت بحران استانداری برای اختصاص اعتباری به منظور آسفالت‌ریزی در حد روکش اوایل امسال انجام شد که متاسفانه نامه به راه و ترابری عودت داده شده و تامین اعتبار به خود این مجموعه محول شد.

آگاه‌وظیفه اضافه کرد: در حالیکه تامین اعتباری معادل 1.5 میلیارد ریال برای هر کیلومتر روکش این مسیر رفت و برگشت 36 کیلومتری از توان راه و ترابری خارج بود.

وی انجام هرگونه اقدام در این مسیر را منوط به قبل از آغاز فصل سرما می‌داند و می‌گوید: هرگونه روکشی در این مسیر در فصل تابستان و با توجه به وضعیت گرمای هوا و مهم‌تر از همه در زمان کاری کارخانه‌های آسفالت‌سازی انجام می‌شد و اکنون با وجود‌ دمای پایین هوا و مهم‌تر از همه نبود آسفالت با کیفیت لازم برای استفاده در چنین گذرگاه‌های اصلی، تنها راه‌حل برای پیشگیری از حوادث بعدی لکه‌گیری است.

آگاه‌وظیفه با اشاره به اینکه لکه‌گیری تا پایان زمستان مدام باید صورت گیرد، گفت: این معبر شهری اکنون به گذرگاهی استراتژیک برای استان و حتی شمال‌غرب کشور تبدیل شده که باید قبل از تغییر کاربری شهر این راه به برون‌شهری، امکانات و تجهیزات لازم در آن پیش‌بینی و نصب می‌‌شد که متاسفانه صورت نگرفته و زیرساخت‌های این راه با حجم کنونی تردد در آن متناسب و جوابگو نیست.

خلیل ساعی مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با فارس در این رابطه اظهار کرد: اعتباری برای موارد این چنینی نه از سوی سازمان تعریف شده و نه ستادهای استانی در این مورد اعتباری دارند.

حال باید نشست و به حال کسایی زار زار گریه کرد چون دیگر انکار کسی گوشش بدهکار نیست و ما هم زورمان به اشک چشمانمان می‌رسد که مجبورش کنیم برای گریه کردن به حال کسانی که در این جاده جان خود را از دست داده و مهم‌تر از آن به حال کسانی که قرار است در این قتلگاه جان خود را از دست دهند چرا که این قصه‌گویی‌ها سر دراز دارد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول