اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان

60 درصد از متکدیان استان کردستان غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: 60 درصد از متکدیان این استان غیر بومی هستند.

60 درصد از متکدیان استان کردستان غیربومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا رحمانی‌آبیدر ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه عکس متکدیان درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج، با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان از سال 85 در استان کردستان با حضور تعدادی از ادارات متولی ساماندهی آن اظهار کرد: مرکز نگهداری و ساماندهی متکدیان در خیابان 17 شهریور سنندج نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، تا کنون 200 نفر از متکدیان این استان در مرکز ساماندهی متکدیان با معرفی به نهادهای حمایتی و یا تحویل به مراجع قضایی ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: بررسی و تحقیقات انجام شده توسط نهادها و سازمان‌های متولی نشان می‌دهد که اکثر متکدیان سطح استان نیازمند واقعی نبوده و تنها به دلیل ناراحتی‌ها و مشکلات روحی روانی دست به انجام این کار می‌زنند.

رحمانی‌آبیدر با بیان اینکه تعداد زیادی از این متکدیان با وجود داشتن همه امکانات رفاهی و اقتصادی دست به تکدی‌گری می‌زنند، اضافه کرد:‌ این افراد سودجو با ترفند و حیله‌های مختلف سر مردم کلاه می‌گذارند و از این کار احساس آرامش می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 60 درصد از متکدیان استان غیر بومی هستند، تصریح کرد: در بین متکدیان جمع‌آوری شده در استان افرادی غیربومی و حتی فرا ملی جمع‌آوری و به کشورهایشان تحویل داده شده‌اند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با 70 قطعه عکس از متکدیان ساماندهی شده از امروز به مدت یک هفته در نگارخانه ارشاد سنندج راه‌اندازی و بازدید آن برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول