اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چرا «یرموک» هدف حملات تروریست‌ها قرار گرفت؟

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: حملات تروریست‌ها به یرموک با هدف خارج کردن کارت فلسطین از دست دولت دمشق طراحی شده بود.

چرا «یرموک» هدف حملات تروریست‌ها قرار گرفت؟

«هادی محمدی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ابراز داشت: آنچه در یرموک روی داد دارای نکته‌ای اساسی است و آن ارتباط مسئله فلسطین و حوادث تروریستی سوریه است.

محمدی با بیان اینکه حکومت سوریه در ساختارهای حکومتی دارای مشکلاتی است ابراز داشت: با این وجود ماهیت ضد صهیونیستی و حمایت از مقاومت از ویژگی‌های دولت دمشق بوده است.

وی اظهار داشت که ویژگی ضد اسرائیلی برای دولت سوریه چه در زمان حافظ اسد رئیس جمهور فقید و چه زمان بشار اسد به عنوان یک کارت مزیت بخش مطرح بوده است.

این کارشناس منطقه با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی به دنبال خارج کردن این کارت از دست دولت دمشق هستند،‌ افزود: تروریست‌ها و حامیانشان در نگاه فراتر به دنبال محروم کردن جبهه مقاومت از بازی‌ در عرصه‌ فلسطین هستند.

وی اظهار داشت که تروریست‌ها حمله را در دستور کار قرار دادند و با علم به نبود مقاومت در مقابل این حمله از سوی گروه‌ها فلسطینی، پیش بینی می‌کردند که ارتش سوریه وادار به بکارگیری توان نظامی پرشدت شود تا از این فضا بهره بگیرند و چهره سوریه را مخدوش کنند و به این بهانه دمشق به دلیل هدف قرار دادن فلسطینی‌ها مورد انتقاد قرار گیرد و یک عملیات تبلیغاتی گسترده علیه این کشور شکل بگیرد.

محمدی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: این نقشه با توجه به هوشمندی دولت سوریه عملی نشد و سرانجام تروریست‌ها وادار به ترک اردوگاه شدند و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.

وی گفت: علاوه بر این مردم در اردوگاه‌ها با برگزاری تظاهرات اقدامات غیرانسانی تروریست‌ها را محکوم کردند و از دولت سوریه به دلیل حمایت از آرمان فلسطین تقدیر کردند.

این کارشناس در ادامه اظهار داشت که گروه‌های مقاومت وابسته به فتح در پاسخ به اقدامات تروریست‌ها‌ در غارت اموال مردم و هدف قرار دادن غیرنظامیان، به آنها حمله کردند.

وی ابراز داشت: که اکنون می‌توان گفت که کارت آوارگان برای غربی‌ها و کشورهای عربی به یک کارت سوخته تبدیل شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول