اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:

ارتش درصدد دخالت در اردوگاه یرموک نیست/اردوگاه تحت کنترل نیروهای مردمی

خبرگزاری فارس: یک منبع نظامی ارتش سوریه با تاکید بر اینکه هرگونه دخالت ارتش سوریه در اردوگاه پناهندگان فلسطینی یرموک در دمشق با هماهنگی کمیته‌های مردمی صورت می‌گیرد، اوضاع این اردوگاه را تحت کنترل خواند.

ارتش درصدد دخالت در اردوگاه یرموک نیست/اردوگاه تحت کنترل نیروهای مردمی

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق افزود: گروه‌های تروریستی مسلحی که از مناطق «التضامن» و «یلدا» و «دف الشوک» وارد «اردوگاه یرموک»‌ در دمشق شده‌اند، تنها موفق شدند تسلطی جزیی بر بخش‌هایی از این اردوگاه داشته باشند.

این منبع سوری با اشاره به اینکه شمار این افراد مسلح بیش از 2500 نفر بود، افزود: آنان از منطقه «القدم» وارد شده و پس از گذر از خیابان «العروبه» به خیابان «الثلاثین» در اردوگاه یرموک رسیدند که از جمله نقاط حساس این اردوگاه است، به این جهت که خیابانی بزرگ و طولانی است که میدان «الکرة الأرضیة» را قطع می‌کند و این میدان ارتباط دهنده اردوگاه یرموک به شهر دمشق است.

این منبع افزود: یگان‌های ارتش سوریه که بعد از تلاش افراد مسلح برای هجوم به خیابان ثلاثین به سمت این خیابان پیشروی کردند، توانستند آنان را وادار به عقب نشینی کنند و تسلط خود را بر طول خیابان «الکرة الارضیه» بسط دهند که طول آن به حدود 700 متر می‌رسد تا افراد مسلح در منطقه‌ای بین «حجر الاسود» و منطقه‌ای معروف به «بازار خودرو» محصور شوند.

اردوگاه در کنترل کمیته های مردمی است

اما در حوزه میدانی و درگیری‌هایی که هم اکنون جریان دارد، این منبع می‌گوید که واحدهای ارتش سوریه هرگز به اردوگاه داخل نمی‌شوند و عناصری از کمیته‌های در حال حاضر در درگیری با افراد مسلح مشارکت دارند که باعث کشته وزخمی شدن عده‌ای از آنها شده‬ است.

منبع مذکور به این نکته اشاره کرد که برخی از عناصر کمیته‌های مردمی پیشروی افراد مسلح را متوقف کرده‌اند. ارتش سوریه درحال حاضر قصد ورود به اردوگاه را ندارد و تصمیم‌گیری در اینباره را به خود کمیته‌های مردمی سپرد که دوباره صفوف خود را سازماندهی کرده است.

وی گفت: یگان‌های ارتش سوریه تنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای به کمیته‌های مردمی کمک می‌کند که آن هم اطراف اردوگاه است که هدف قرار می‌‌گیرد تا مانع رسیدن هرگونه کمک به تروریست‌های اردوگاه شود.

این منبع افزود: ده‌ها فرد مسلحی که شب گذشته به داخل اردوگاه نفوذ کرده بودند، در جریان درگیری با کمیته‌های مردمی کشته شدند، این درحالی است که در همان زمان ارتش سوریه اردوگاه را از تمام محورهایی که به دمشق راه دارد، به محاصره خود درآورده‌اند، اما راه یلدا و دف الشوک را باز گذاشته‌اند، چون راهی است که اردوگاه را به ریف دمشق مرتبط می‌کند و کانون همیشگی و مستمر درگیری با تروریست‌های مسلح یلدا به شمار می‌آید که شب گذشته اکثر آنها کشته شدند.

وی از احتمال دخالت ارتش سوریه در صورت تنگ شدن عرصه بر کمیته‌های مردمی اردوگاه خبر داد، اما تاکید کرد که تصمیم‌گیری درباره ورود ارتش نیازمند دست‌کم سه روز است تا اوضاع مشخص شود. در صورت دخالت ارتش سوریه، اردوگاه ظرف کمتر از سه روز امنیت خود را باز خواهد یافت، با این حال نقشه‌ای که کشیده شده بیش از یک سناریو را مد نظر دارد.

از سوی دیگر یکی از عناصر کمیته‌های مردمی داخل اردوگاه یرموک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که آنچه در اردوگاه اتفاق افتاد موضوعی هر لحظه قابل پیش‌بینی بود. شمار زیادی از تروریست‌های مسلحی که به منطقه‌ای حمله کردند که تصرف آن بسیار راحت است.

کمیته‌های مردمی برای بیرون راندن افراد مسلح آماده می‌شوند

این عضو کمیته‌های مردمی داخل اردوگاه یرموک ادامه داد: هم اکنون کمیته‌های مردمی داخل اردوگاه پس از رسیدن کمک از کمیته‌های دیگر در منطقه التضامن صفوف خود را بار دیگر نظم بخشده‌ و آنها را ساماندهی کرده‌اند تا برای نبرد سختی آماده باشند که هدف آن بیرون راندن تمام افراد مسلح و گروه‌های تروریستی از اردوگاه است.

شمار زیادی از گروه‌های تروریستی در دفعات مکرر به اردوگاه یرموک در دمشق نفوذ کرده و این اردوگاه را از محور «التضامن» و مناطق دیگر به تصرف خود درآوردند و پیشروی خود به سمت خیابان اصلی اردوگاه را پس از درگیری‌های شدید با عناصر کمیته‌های مردمی ادامه دادند که مسئول حفظ امنیت اردوگاه یرموک به شمار می‌آیند و در مرکز و داخل و اطراف آن مستقر شده بودند که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از دو طرف شد.

این درگیری‌ها موجب شده تا اردوگاه شاهد روند شدید مهاجرت ساکنان آن برای فرار و دور شدن از دایره درگیری‌ها باشد و اهالی اردوگاه یرموک هم اکنون به مناطق همجوار مانند «خان الشیح« و «الزاهرة» و مناطق دیگر پناهنده شده و حتی شماری نیز به لبنان پناهنده شده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول