اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول اطلاع‌رسانی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در گفت‌وگو با فارس:

«اردوگاه یرموک» به علت حمایت از سوریه هدف تروریست‌ها قرار گرفت

خبرگزاری فارس: «انور رجا» مسئول اطلاع رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که اردوگاه یرموک خاک سوریه است و ساکنان آن میهمانانی هستند که از حق و حقوقی برخوردارند.

«اردوگاه یرموک» به علت حمایت از سوریه هدف تروریست‌ها قرار گرفت

انور رجا مسئول اطلاع رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق گفت: اردوگاه یرموک، خاک سوریه  است اما ساکنان آنان، میهمانانی هستند که از حق و حقوقی برخوردارند.

وی اظهار داشت: تروریست‌های مسلح به طور کامل اردوگاه را اشغال کرده و وسایل موجود در مغازه ها و فروشگاهها را سرقت کرده و به غارت می برند و حقوق مرم را نقض می کنند.

رجا افزود: بمباران این اردوگاه از سوی تروریست ها منجر به شهادت تعدادی از ساکنان و مهاجرت بسیاری از اهالی آن شده است.

وی تمام کسانی را که از یک سو از حقوق فلسطینی‌ها دم می زنند و از سوی دیگر از گروههای مسلح حمایت کرده و آنان را تامین مالی می کنند، مسئول اوضاع کنونی اردوگاه دانست.

رجا همچنین با بیان اینکه کسانی که چشم خود را به روی واقعیت بسته و دست روی دست گذاشته اند، مسئول اوضاع جاری اردوگاه هستند، تصریح کرد:  برخی در صدد نابودی اردوگاههای لبنان و اردن و فلسطین هستند تا به این ترتیب موضوع حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود را از ذهن‌ها پاک کرده و منتفی سازند.

این مسئول اطلاع رسانی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشت: ما در طول 64 سال گذشته در نهایت امنیت در سوریه زندگی کردیم اما اکنون برخی در صدد اعمال فشار بر سوریه و خدشه دار کردن وجهه آن و نیز گستردن دام سیاسی برای آن هستند.

وی افزود: برخی مدعی شده اند که این دولت سوریه است که عامل مهاجرت ساکنان این اردوگاه است در حالی که واقعیت این است که از 20 ماه پیش تاکنون تلاشهای متعددی صورت گرفت تا فلسطینی نیز به این درگیری‌ها کشیده شوند.

وی در واکنش به اظهارات جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه گفت: اینکه اردوگاه خاک سوریه است درست است اما در داخل آن میهمانی هستند که حق و حقوقی دارند و به مبارزه خود ادامه داده و با آموزش به کودکان خود، می کوشند فرهنگ بازگشت به سرزمین خود، در اذهان آنان جاودان بماند.

رجا تصریح کرد: تروریست های مسلح حرمت شکنی کرده و برای نابودی سوریه، هرگونه اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته اند.

وی گفت: از کسانی که برای فلسطین اشک می ریزند می خواهیم که دست ازسر این اردوگاه بردارند و از تمام انسان‌های آزاده می‌خواهیم که برای تامین امنیت و بازگشت فلسطینی ها به این اردوگاه، تروریست‌ها را تحت فشار قرار دهند.

رجا در خصوص شایعه مربوط به ربودن «احمد جبریل» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی  فلسطین گفت: این موضوع فقط دروغ و توهمی ساخته و پرداخته اندیشه های بیمار است زیرا از زمانی که این جبهه حمایت خود را از سوریه اعلام و تاکید کرد که با توطئه های خارجی مقابله می کند، در تیررس حملات مختلف قرار گرفت و این توهم نیز در چارچوب حملات مزبور جا دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول