اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه ایده و اطلاعات به برنامه‌سازان

کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره زندگی امام صادق(ع)» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره زندگی امام صادق(ع)» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره زندگی امام صادق(ع)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره زندگی امام صادق(ع)» دومین تلاش پس از «پژوهش برنامه‌سازی درباره زندگانی امام کاظم(ع)» بوده که از سه فصل اصلی شامل کلیاتی درباره ایده‌یابی در زندگانی معصومان، ایده‌یابی از زندگانی امام صادق(ع) و طراحی سبک زندگی شیعی تشکیل شده است.

پیش‌فرض‌ها و پیش‌نیازهای مطالعه زندگی معصومان، ضرورت نگاه میان‌رشته‌ای، زندگانی توصیفی امام صادق(ع) از منظر خط تاریخی و زمانی، اطلس جعفری، امام صادق(ع) و طراحی سبک زندگی شیعی، امام صادق(ع) در دوران خلافت عباسیان، چگونگی سبک‌سازی امام صادق(ع) از جمله عناوین موضوعاتی است که در این کتاب مطرح شده است.

نگاهی گذرا به جغرافیا و اطلس تاریخی حق و باطل، اطلس جغرافیای حق در دوران امام صادق(ع)، فرهنگ‌سازی امام برای جامعه شیعه، مدیریت فعال امام صادق(ع)، طراحی نظام اجتماعی جدید شیعی و فرهنگ‌سازی امام برای جامعه شیعه از دیگر موضوعاتی بوده که در این کتاب مطرح شده است.

نویسنده این کتاب معتقد است: جایگاه ایده در روند برنامه‌سازی در جایگاه بن‌مایه، اساس و پایه و رکن اولیه برنامه‌سازی است.

نگارنده این اثر به اقتضای داشتن چندین سال تجربه در شبکه‌های گوناگون تلویزیون و نیز تجربه کارشناسی محتوایی دریافته است که به طور تقریبی در بیش از 90 درصد برنامه‌های معارفی در مراحل پیش‌تولید، هرگز از کارشناسان دینی و معارفی استفاده نمی‌شود و نقش کارشناس دینی به مرحله آخر منحصر شده است.

کتاب آیین برنامه‌سازی درباره زندگی امام صادق(ع) توسط محمد رضایی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 6 هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول