اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دهن‌کجی نتانیاهو به محکومیت جهانی علیه شهرک‌سازی‌ها

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در واکنش به محکومیت جهانی علیه طرح این رژیم برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی، گفت علاقه‌ای به آنچه که سازمان ملل می‌گوید ندارد.

دهن‌کجی نتانیاهو به محکومیت جهانی علیه شهرک‌سازی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به محکومیت جهانی علیه طرح‌های جدید اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی، گفت به آنچه که سازمان ملل در این مورد می‌گوید، علاقه‌ای ندارد.

رژیم‌صهیونیستی پس از ناکامی در مجمع عمومی سازمان ملل و ارتقا وضعیت فلسطین که یک هفته پس از شکست این رژیم در غزه رخ داد، بلافاصله طرح خود برای ازسرگیری شهرک‌سازی در منطقه موسوم به E1 را اعلام کرد. اسرائیلی‌ها اخیرا در چند مرحله هم از ساخت حدود 5هزار واحد جدید در جنوب قدس و در منطقه‌ای فراتر از «محدوده سبز» خبر دادند. به اذعان مقامات صهیونیست این شهرک‌سازی‌ها اقدامی تنبیهی علیه تلاش فلسطینی‌ها برای ارتقا وضعیت در سازمان ملل بوده است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم در سر مقاله روز چهارشنبه خود این اقدامات را «لج‌بازی» با جامعه جهانی خوانده بود.

اظهارات اخیر نتانیاهو هم که دیروز در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل بیان شده، در واکنش به محکومیت شهرک‌سازی‌ها از سوی 14 عضو شورای امنیت بود. این محکومیت‌ها در بیانیه‌هایی جداگانه از سوی اعضا اعلام شد و تنها آمریکا بود که از صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای مشترک علیه اسرائیل جلوگیری کرد. هرچند که وزارت خارجه آمریکا هم از این اقدامات اسرائیل انتقاد کرده و اعلام کرد که اسرائیل «الگویی از اقدامات تحریک‌آمیز» را در دستور کار قرار داده که با ادعای سران اسرائیل مبنی بر پایبندی به صلح در تناقض است.

نتانیاهو در مصاحبه دیروز خود در این مورد گفته است: ما در قدس ساخت و ساز می‌کنیم چراکه این حق ماست. آنچه که سازمان ملل می‌گوید برای من جالب نیست.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اظهارات عنوان شده مبنی بر اینکه اعلام این طرح‌ها اقدامی تبلیغاتی در آستانه انتخابات اسرائیل بوده است را نیز رد کرده و آن را «افسانه‌های مدرن» نامیده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول