اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاترین اشتون تصمیم اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تصمیم اسرائیل برای ادامه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

کاترین اشتون تصمیم اسرائیل برای گسترش شهرک‌سازی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کاترین اشتون» در این بیانیه اظهار داشت: تصویب ساختن 2610 واحد مسکونی دیگر در منطقه گیوات هاماتوس علاوه بر ساخت 1500 واحد مسکونی در منطقه «رامات شلومو» دردسر ساز است.

وی افزود: طرح شهرک‌سازی در گیوات هاماتوس اتصال و پیوستگی میان بیت‌المقدس و بیت لحم را قطع می‌کند. من شدیدا مخالف این شهرک‌سازی بی‌سابقه در اطراف بیت‌المقدس هستم.

بر اساس این گزارش، کمیته برنامه‌ریزی بیت‌المقدس چهارشنبه ساخت 2612 واحد مسکونی در بیت‌المقدس شرقی را در همسایگی منطقه گیوات هاماتوس تصویب کرد آنهم تنها چند روز بعد از اینکه تل‌آویو برای ساخت 1500 واحد مسکونی در منطقه رامات شلومو چراغ سبز داده بود.

کاترین اشتون در بیانیه روز پنج شنبه خود بر نارضایتی اتحادیه اروپا از شهرک‌سازی اسرائیل تاکید کرد و متعهد شد این اتحادیه علیه چنین کاری، اقداماتی اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: اتحادیه اروپا هرگز در اعلام مخالفت خود با گسترش شهرک‌سازی تا این اندازه صریح نبوده است. به منظور دستیابی به راه‌حل تشکیل دو کشور، اتحادیه اروپا از نزدیک اوضاع را تحت نظر دارد و متعاقب آن اقدام می‌کند. اشتون سپس از اسرائیل و فلسطینی‌ها خواست مذاکرات صلح را از سربگیرند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول