اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان‌ کی‌مون: اسرائیل شهرک‌سازی را متوقف کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را متوقف کند.

بان‌ کی‌مون: اسرائیل شهرک‌سازی را متوقف کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود خواهان توقف توسعه جدید شهرک های صهیونیست نشین شد و نگرانی خود را از تشدید روند شهرک سازی ابراز داشت.

وی از کابینه رژیم صهیونیستی خواست "تا به این مسیر خطرناک ادامه ندهد زیرا به افق های گفت‌وگو آسیب می رساند".

بان کی مون تاکید کرد: روند صلح بحران خطرنانی را شاهد است و فلسطینی ها و اسرائیلی ها جبهه گیری های بیشتری از هر زمان دیگری نشان می دهند.

کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی بیت‌المقدس امروز ساخت 2600 واحد مسکونی جدید در جنوب این شهر و در منطقه‌ای فراتر از «خط سبز» را تصویب کرد.

کمیته ساختمان و برنامه‌ریزی منطقه بیت المقدس قرار بود امروز ساخت 900 واحد دیگر در این منطقه را نیز بررسی کند، که بررسی این طرح فعلا به تعویق افتاده است.

طرح جدید اسرائیل در حالی امروز مطرح شده که دو روز قبل هم اسرائیل ساخت 1600 واحد در همسایگی قدس شرقی را اعلام کرده بود. دو هفته قبل هم کمیته شهرسازی اسرائیل از طرح خود برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در منطقه E1 کرانه باختری خبر داده بود.

طرح‌های اخیر صهیونیست‌ها با هدف تنبیه فلسطینی‌ها به دلیل پیروزی در جنگ غزه و همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شده و روزنامه «هاآرتص» امروز آن را لج‌بازی مقامات اسرائیلی با جامعه بین‌الملل دانست، چراکه این طرح‌ها با واکنش منفی جامعه بین‌الملل از جمله اروپا روبرو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول