اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل:

ماهان با لغو پروازهای اردبیل ـ مشهد به تعهد خود عمل نکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: شرکت هواپیمایی ماهان در برقراری پروازهای اردبیل ـ مشهد به تعهدات خود عمل نکرده است.

ماهان با لغو پروازهای اردبیل ـ مشهد به تعهد خود عمل نکرد

مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به لغو پروازهای اردبیل ـ مشهد، اظهار داشت: در حالی که شرکت هواپیمایی ماهان با لغو این پروازها به تعهدات خود عمل نکرده است ما پیگیر برقراری مجدد این پرواز هستیم و تلاش می‌کنیم با سایر شرکت‌ها عقد قرارداد کنیم.

وی گفت: شرکت ماهان در سال‌های گذشته با استانداری وارد قرارداد شده و با دریافت وام، موظف به برقراری پروازهای مشهد و پروازهای روزانه اردبیل ـ تهران شده اما متاسفانه اکنون مشاهده می‌کنیم که با غیرفعال کردن پروازهای این خطوط بد قولی کرده اما ما نیز از طریق استانداری پیگیر هستیم و ماهان باید به تعهدات خود عمل کند.

این مسئول با بیان اینکه فرودگاه استان اردبیل از نظر تجهیزات جزو فرودگاه‌های پیشرفته کشور است، افزود: اردبیل تنها فرودگاهی است که دو دستگاه ILS دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به جابه‌جایی مسافر در فرودگاه اردبیل در هشت ماه گذشته از سال اشاره کرد و ابراز داشت: ما در این مدت 200 هزار نفر مسافر را جابه‌جا کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش مسافر داشته‌ایم.

صفایی تعداد نشست و برخاست‌های سال جاری را نیز یادآور شد و گفت: در این بخش ما در سال جاری یک هزار و 720 مورد نشست و برخاست داشتیم که این رقم در سال گذشته یک هزار و 698 پرواز بود.

وی به مقدار بار جابه‌جا شده نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در هشت ماه سال جاری یک هزار و 540 تن جابه‌جایی بار را نیز شاهد بودیم.

این مسئول جابه‌جایی بار و کالا را مهم‌ترین و اساسی‌ترین مورد اعلام کرد و گفت: حمل بار غیر همراه تجاری هم‌اکنون در مهرآباد و در فرودگاه امام خمینی راه‌اندازی شده که با افزایش انبارها می‌توان در این مورد نیز فعالیت بیشتری انجام داد و شرکت‌های هواپیمایی را در سرویس‌‌دهی یاری کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل یادآور شد: ما اگر بخواهیم در این راستا وارد عمل شویم باید اقداماتی همچون سردخانه، انبارها و... تهیه کرده و سپس وارد این کار شویم.

وی در پایان سخنان خود از راه‌اندازی گروه اقتصادی فرودگاه خبر داد و گفت: این گروه موظف است طرح‌هایی که در راستای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها وجود دارد را پیگیری کرده و در این خصوص اقدام کند.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول