اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی:

کاهش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ بلیط‌ هواپیما نداشته است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: کاهش نرخ ارز تاثیری در کاهش قیمت‌ بلیط‌ هواپیما ندارد و تنها مرجعی که می‌تواند این مبلغ را افزایش یا کاهش دهد سازمان هواپیمایی کشور است.

کاهش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌ بلیط‌ هواپیما نداشته است

سعید ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نرخ پروازهای خارجی با توجه به قوانین مصوب از جانب سازمان هواپیمایی کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط از شمول ارز مرجع خارج شده و کاهش نرخ ارز در حال حاضر تاثیر مستقیمی بر نرخ بلیط‌های هواپیمایی ندارد.

ولی‌زاده گفت: در این وضعیت تقاضای سفر از مشهد و سایر نقاط کشور به دیگر کشورها به شدت کاهش یافته، بر تعداد مسافران ورودی تاثیر بسزایی گذاشته اما ورود مسافر به مشهد را با افزایش روبه‌رو کرده است.

وی در ارتباط با نوسانات نرخ ارز ادامه داد: نوسانات نرخ ارز کارکردهای متفاوتی دارد که یکی از آنها ایجاد تعادل در بازار است و ممکن است این کاهش در سایر بخش‌های اقتصادی تاثیر مستقیمی داشته باشد، اما در بازار سفر با توجه به اینکه نرخ‌های ثابت برای فروش بلیط چه در مسیرهای داخلی و چه در مسیرهای خارجی از جانب مراجع ذی‌صلاح اعلام شده این امر مشهود نخواهد بود اما می‌توان بسته‌های سفر مناسبی را ارائه کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان‌رضوی عنوان کرد: بازار سفر همواره دچار نوسانات بوده و مشهد از این امر مستثنی نیست.

ولی‌زاده خاطر نشان کرد: این برنامه‌ریزی می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های شرکت هواپیمایی و قطارها و شرکت‌های مسافربری و همچنین اماکن اقامتی تنظیم و اجرا شود.

وی در ارتباط با گرایش مردم نسبت به سفرهای زمینی اظهار کرد: سفرهای زمینی به برخی از کشورهای همسایه در طول سال وجود داشته که از جمله آن می‌توان به سفرهای زمینی عتبات عالیات عراق، ترکیه و سوریه که در گذشته نزدیک انجام می‌شده اشاره کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر سفر عتبات عالیات عراق به صورت انبوه وجود دارد و به‌صورت جزئی و موردی به برخی از کشورها مانند پاکستان، افغانستان و ترکمنستان نیز صورت می‌گیرد.

ولی‌زاده با اشاره به وضعیت تورهای داخلی و خارجی عنوان کرد: تورهای داخلی و خارجی تابعی از شرایط نرخی در عوامل بسته سفر هستند و یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل دهنده آن حمل و نقل است بنابراین افزایش نرخ بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری بر وضعیت سفرها نیز تاثیر می‌گذارد به‌ویژه در بسته سفر هوایی افزایش 105 درصدی نرخ بلیط خارجی و 65 درصدی بلیط‌های داخلی تاثیرات بسیاری بر کاهش تورهای مسافرتی داشته است.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول