اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش راهداران و امدادگران در اولین روز زمستان

400 مسافر از مرگ حتمی نجات یافتند

خبرگزاری فارس: در اولین روز زمستان تلاش 13 ساعته امدادگران و راهداران منجر به نجات 400 نفر در گردنه الماس شد.

400 مسافر از مرگ حتمی نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اولین روز از زمستان سال 91 کولاک در گردنه الماس مسافران را با مشکل مواجه کرد و امدادگران و راهداران بیش از 400 نفر را اسکان داده و 150 خودروی در راه مانده را نجات دادند.

بارش باران که از عصر دیروز در شهرستان خلخال آغاز شد پس از گذشت دو ساعت تبدیل به برف شدید شد و ادامه بارش در محورهای کوهستانی و برفگیر منجر به کولاک شد و در این میان گردنه الماس در محور خلخال به اسالم نیز شاهد کولاک شدید بود.

ابتدای این گردنه که توسط یک دستگاه اتوبوس مسدود شده بود موجب ترافیک شدید جلوی راهدارخانه الماس شد و با تلاش چندین ساعته راهداران و امدادگران مسافران این اتوبوس و سایر خودروهای در راه مانده در داخل پایگاه امداد نجات و راهدارخانه شهید غنیمت اسدی اسکان داده شدند.

فضای داخل این دو پایگاه گرم بود و مسافران از خدمات ارائه شده توسط امدادگران و راهداران راضی بودند اما گله از پلیس راه داشتند و از کمرنگی حضور این نیرو در محور خلخال به اسالم سخن می‌گفتند.

بالاخره پس از 13 ساعت تلاش همه‌جانبه مدیریت بحران شهرستان خلخال و با حضور دبیر مدیریت بحران و معاونت فرماندار خلخال و بسیج کردن خودروهای شاسی بلند ادارات شهرستان مسافران در گروه‌های دو، سه و چهار نفره به شهر خلخال انتقال یافتند.

در بین مسافران حتی کودکان دو تا سه ساله و شیرخوار نیز به چشم می‌خوردند، امدادگران و راهداران از مسافران در راه مانده با نان، چای داغ، میوه و بیسکویت و خرما پذیرایی کردند.

بعضی از مسافران در سخنان خود از مرگ عزیزان خود در سال‌های اخیر در این محور سخن گفتند و خواستار جدیت مسئولان استانی در توجه ویژه به خلخال و احداث تونل و حذف این گردنه خطرناک و نفس‌گیر شدند.

عده دیگری از مسافران از کمبود امکانات راهداری و امدادگران سخن می‌گفتند و خواستار نگاه ویژه استان به تجهیز بیشتر این راهدارخانه و پایگاه امداد نجات شدند.

در بین مسافران از کادر پرستاری بیمارستان امام خمینی خلخال نیز حضور داشتند که خود نیز مسافر بودند و به کمک امدادگران آمدند و در چند مورد مسافران اسکان یافته را مداوا کردند.

همچنین راهداران و امدادگران شهرستان طالش نیز از ساعت‌های اولیه در کنار امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال تلاش کردند و موجبات سرعت‌بخشی به عملیات نجات و اسکان را فراهم کردند.

اما سخن آخر اینکه این گردنه سال‌ها باعث مشکلات متناوب برای شهروندان خلخالی شده و آنها راه نجات را در تونل، تونل و تونل می‌بینند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به گردنه الماس، کولاک شدید و عدم دید و ناآشنا بودن رانندگان به این جاده موجب شد که امکان تردد مجدد آنها با بازگشایی جاده در این محور و اسکان آنها بیش از 13 ساعت طول بکشد.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول