اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرما دوباره داغ ارسباران را دوچندان کرد

اینجا نگاه‌ها یخ می‌زند / موج کولاک و سرما در راه مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: هوای سرد از دیروز به سراغ استان آذربایجان شرقی آمد و دل ما را نیز دوباره لرزاند وقتی به یاد کودکان در مناطق زلزله‌زده افتادیم.

اینجا نگاه‌ها یخ می‌زند / موج کولاک و سرما در راه مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان در امدادرسانی و انجام اقدامات موثر برای کاهش آلام و درد و رنج مناطق زلزله‌زده و رساندن امکانات به بیش از 550 روستا با بیش از 25 هزار واحد مسکونی که معلوم نیست در هر خانه چند خانوار ساکن هستند، اما همچنان سرما یکه تاز این میدان کار و زار است.

تلفن چندین بار زنگ می‌زند و گوشی را دختر جوانی بر می‌دارد از او سراغ زهرای 8 ساله ساکن در یکی از روستاهای زلزله‌زده را می‌گیریم. می‌گوید خوب است وقتی از حرفهایم می‌فهمند که چقدر دلم می‌خواهد با دختر چشم سیاه و معصوم هم کلام شوم گوشی را به او می‌دهد و او در مقابل سئوال حالت چطور است می‌گوید هوا خیلی سرده و من سر جایم میخکوب می‌شوم و آرزو می‌کنم کاش آنجا بودم و دست‌های کوچک او را آنقدر در دست می‌گرفتم تا گرم گرم شود.

 

 

به سراغ فرماندار ورزقان که همیشه سنگ صبور درد دل‌های ما می‌شود، می‌رویم. وقتی حرف‌های زهرا را به او می‌گوییم می‌گوید باشه مشخصاتش را بدهید برایش کاپشن و وسائل گرمایشی می‌فرستم و سعی می‌کنم خودم هم سری به او بزنم.

محرم فروغی درباره وضعیت جوی می‌گوید: به فرمانداری هم اعلام شده که هوایی سرد و کولاکی در پیش رو است.

وی درباره اقداماتی که انجام داده‌اند، می‌افزاید: مخازن ذخیره نفت به تعداد یکهزار و 100 عدد با ظرفیت 200 هزار لیتری در روستاها توزیع شده و شرکت نفت نیز اقدام به توزیع نفت مورد نیاز در شعب خود کرده تا در اختیار خریداران که روستائیان هستند قرار دهند.

فروغی اضافه می‌کند: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 3 هزار مخزن نیز در روستاها توزیع می‌شود.

این مسئول در ادامه از کاهش زلزله‌ها و پس لرزه‌های آن خبر داد و گفت: حجم زمین لرزه کاهش محسوسی داشته و در صورت وقوع هم به دلیل پایین بودن قدرت آن زیاد قابل لمس و تاثیرگذار نیست.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بررسی آخرین اطلاعات و تحولات جوی حکایت از نفوذ فعالیت بارشی از اواخر فردا به آذربایجان‌شرقی دارد.

شاهرخ حسنعلی‌زاده افزود: ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش برف و باران از پیامدهای این پدیده جوی خواهد بود که تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی در مورد کاهش دمای هوا نیز گفت: شاهد افت دما بین 8 تا 10 درجه همراه با این پدیده خواهیم بود و پیش‌بینی شدت فعالیت این پدیده جوی نیز روز یکشنبه خواهد بود.

حسنعلی‌زاده از احتمال کولاک و یخبندان نیز خبر داد و گفت: پیش‌بینی کولاک و یخبندان به خصوص در مناطق کوهستانی دور از دسترس نیست.

این مقام حوزه هواشناسی در مورد مناطق زلزله‌زده نیز گفت: این مناطق نیز همانند سایر مناطق استان تحت تاثیر ورود این پدیده جوی به آذربایجان شرقی‌ قرار خواهند گرفت.

شاید برای خیلی از ما سرما و یخبندان خوشایند و فصلی از سال باشد که منتظر آن هستیم تا به ورز‌ش‌ها، تفریحات و گردش‌های مجلل زمستانی سرگرم باشیم اما کودکان زلزله‌زده ارسبارانی زمستان را به خاطر سرمایش، به خاطر گل و لایش که راه رفتن را برایشان سخت می‌کند و خانه‌هایش را همشه سرد نگه می‌دارد، دوست ندارند.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول