اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

آزمون منبت‌کاری و ساخت زیورآلات سنتی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هفتمین دوره آزمون منبت‌کاری و ساخت زیورآلات سنتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

آزمون منبت‌کاری و ساخت زیورآلات سنتی برگزار می‌شود

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ابراز داشت: هفتمین دوره آزمون منبت‌کاری و ساخت زیورآلات سنتی از سوی سازمان میراث فرهنگی و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح دانش فنی و تئوری هنرمندان و استفاده آنها از سیستم بیمه یارانه‌ای دولت از جمله اهداف برگزاری این آزمون‌ها است.

مهدی نصر اصفهانی افزود: شرکت‌کنندگان در این آزمون، از دانش‌آموختگان صنایع دستی استان هستند که در یک روز به صورت عملی و همزمان به ساخت اثر هنری می‌پردازند. آزمون‌های عملی سازمان صنایع دستی هر دو ماه یک بار در رشته‌های هنری دیگر مانند معرق، منبت، دوخت‌های سنتی، مشبک و... برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی قم با اشاره به اینکه شهر قم یکی از سه ضلع منبت‌کاری در کشور است تصریح کرد: با توجه به فعالیت مرکز آموزش صنایع دستی در زمینه ساخت زیورآلات و منبت‌کاری، دوره بعدی این آزمون‌ها به این هنر اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن کارت شناسایی معاونت میراث فرهنگی و قبولی در آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای از جمله شروط لازم و کافی برای بیمه شدن هنرمندان عضو سازمان صنایع دستی است.

نصر اصفهانی با اشاره به هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور در برگزاری آزمون گفت: این آزمون‌ها با حضور اساتید سازمان میراث فرهنگی و نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شده و نتایج آنها پس از 15 روز اعلام می‌شود.

وی افزود: پس از اعلام نتایج آزمون، برگزیدگان به منظور برخورداری از تسهیلات بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می‌شوند تا مشمول طرح یارانه 23 درصدی دولت شوند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی قم با اشاره به سهمیه محدود بیمه برای هنرمندان استان تصریح کرد: تیم نظارتی از سوی سازمان صنایع دستی بر فعالیت‌های هنرمندان در بازار کار نظارت می‌کند تا از سوء استفاده افراد از شرایط فراهم شده جلوگیری کند و خدمات بیمه‌ای به هنرمندان واقعی تعلق بگیرد.

وی با بیان اینکه کیفیت کار هنرمندان شرکت‌کننده در آزمون بیش از افراد دیگر است گفت: فعالیت هم‌زمان هنرمندان در مکان ‌آزمون، سبب می‌شود تا ایده‌ها و نظرات آنها متفّق شده و دانش هنری آنها به روز شود.

نصر اصفهانی افزود: برگزاری این آزمون‌ها به خودباوری و تغییر نگرش و رفع کاستی‌های کار آنها کمک شایانی می‌کند. زمان برگزاری این آزمون‌ها با توجه به روند ثبت‌نام و استقبال هنرمندان متقاضی تعیین شده و به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول