اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

دشمنان با شبهات و اختلاف دنبال انحراف جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امروز دشمنان با رواج شبهات در دین و ایجاد اختلاف در بین مسلمین جامعه اسلامی را به انحراف می‌کشانند.

دشمنان با شبهات و اختلاف دنبال انحراف جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: حضرت موسی بن جعفر(ع) 35 سال در راستای نشر سیره پیامبر اکرم و ائمه امامت کرد.

وی افزود: دوران امام موسی کاظم (ع) دارای چندین ویژگی بود که یکی از آنها تحول در مدیریت جور و ظلم بود و خلافت از امویان به بنی عباس تغییر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مردم در مقابل ظلم امویان شورش کردند، یادآور شد: مردم در آن زمان به این نتیجه رسیدند که غلافت امویان مناسب نیست و بنابراین قیام کرده آنها را ساقط و عباسیان را بر سر کار آوردند، البته و عباسیان هم با حیله و فریب بر مسند قدرت نشستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات دوران امام موسی بن جعفر (ع) آن بوده که اختلافات فکری به اوج خود رسیده و نهله‌های فکری انحرافی و شیطانی در جامعه گسترش یافت.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: امروزه هم عده‌ای با رواج شبهات در دین و ایجاد اختلاف در بین مسلمین جامعه اسلامی را به انحراف می‌کشانند.

وی تصریح کرد: حدود 5 هزار فرقه نوظهور در دنیا به وجود آمده که همگی جوانان را از قرآن و امام زمان(عج) دور می‌کنند و با حیله و خدعه دینداری منطبق با اهداف خود را رواج می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه به برخی از فرقه‌های انحرافی زمان امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: همه آن فرقه‌های دروغین از بین رفتند و تنها دین اسلام و مذهب حق باقی ماند و امروز نیز باید مراقب توطئه‌های دشمنان بود.

وی اضافه کرد: امام موسی کاظم(ع) برای آنکه اسرار دین دست نااهلان نیفتد یک شبکه سری را برای انتقال پیام‌ها و احادیث تشکیل داد تا تعلیمات اسلامی به آیندگان منتقل شود.

آزادیخواه ادامه داد: یکی از کارهای اساسی که امام موسی بن جعفر(ع) انجام داد تربیت شاگردان و توسعه علوم است و به همه شاگردان خود توصیه کرده کتاب بنویسند و احادیث را مکتوب به دست آیندگان برسانند.

وی در پایان گفت: محبوبیت امام موسی کاظم(ع) در بین مردم بسیار بالا بود و از آن حضرت بیش از 240 کتاب باقی مانده است.

انتهای پیام/89001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول