اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس خطاب به جوانان:

دنبال کارهای تولیدی بروید / به فکراستخدام دولتی نباشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه فردوس گفت: جوانان باید به دنبال کارهای تولیدی و فنی بروند و تنها به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشند.

دنبال کارهای تولیدی بروید / به فکراستخدام دولتی نباشید

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید به دنبال افزایش تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باشیم و از ولخرجی، چشم‌ و هم‌چشمی و اسراف نیز پرهیز کنیم.

وی یکی از راه‌های وابستگی هر ملت را نداشتن تولید ملی دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا در همه زمینه‌ها به خودکفایی و استقلال دست یابیم چرا که با داشتن تولید و اقتصاد ملی می‌توان به پیشرفت‌هایی دست یافت که دشمن روی دیدن آن را ندارد.

امام جمعه فردوس خطاب به جوانان این شهرستان تصریح کرد: باید به دنبال کارهای تولیدی و فنی بروید و تنها به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشید چرا که درصد استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار محدود است.

بابایی با اشاره به سالروز ولادت امام موسی‌کاظم(ع) یادآور شد: این امام بزرگوار در بین ائمه اطهار(ع) بیشترین چالش سیاسی با حکومت را داشت و در زمینه ‌مبارزه با حاکمان‌ جور نیز بخش‌ اعظمی از عمر گرانمایه خود را در زندان بسر برد.

وی گفت: هارون‌الرشید با همه قدرتی که داشت‏ از امام موسی‌‌بن جعفر(ع) بیمناک بود تا جایی که این ترس او را به اقدامی خطرناک واداشت و در اندیشه قتل امام هفتم(ع) برآمد.

امام جمعه فردوس افزود: امام موسی‌کاظم(ع) در دوران امامت خود با پرورش شاگردان و حضور در مناظره‌ها و مباحثه‌های علمی با تفکرات مادی‌گرایانه و نظرات ملحدانه مبارزه کردند به گونه‌ای که در دوران اسارت وی نیز تأثیر علمی، معنوی و معرفتی حضرت در جامعه وجود داشت.

*حضرت مسیح پیام‌آور صلح، عدالت و دوستی

بابایی با اشاره به سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: اگرچه در دین مقدس اسلام، حضرت محمد(ص) نسبت به سایر انبیاء از جایگاه و مقام بالاتری برخوردار است اما در این دین تمامی پیامبران الهی، قابل تکریم و احترام هستند.

وی حضرت مسیح را پیام‌آور صلح، دوستی و عدالت در جهان دانست و افزود: همه پیامبران الهی، برگزیدگان پروردگار و مسلمانان وظیفه دارند که به جمیع رسولان الهی محبت داشته و آنها را محترم بشمارند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: قرآن مجید شخصیت والاى حضرت عیسى‏(ع) را با اوصافى چون، بنده خدا و پیغمبر الهى، پیامبر اولوالعزم و صاحب شریعت، کلمة الله و روح الله، شاهد و گواه اعمال مقربین نزد خدا و اوصاف پسندیده دیگر ستوده است که همه آن دلالت‏ بر عبودیت و خلوص بندگى او دارد.

بابایی همچنین به خطبه امام سجاد(ع) در مسجد شام اشاره و یادآور شد: خطبه امام چهارم در شام، ضربه محکمی بر حکومت اموی وارد کرد و آنچه را که معاویه علیه اهل‌بیت(ع) تبلیغ کرده بود با بیانات روشنگرانه امام سجاد(ع) خنثی شد.

وی گفت: با خطبه امام سجاد(ع) در مسجد شام، گروه زیادی از شامیان فهمیدند که اسرا، خویشاوندان رسول خدا، متعهد به اسلام و برترین مسلمانان هستند و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای کشتن آنها وجود ندارد بنابراین افکار عمومی به سوی امام سجاد(ع) تغییر کرد.

امام جمعه فردوس افزود: عملکرد امام سجاد(ع) سبب شد چهره اموی که به نام اسلام حکومت می‌کرد برای امت اسلامی نمایان و آنها را به قیام و جنبش وا دارد که قیام زیدبن‌علی پس از نیم‌ قرن از حادثه کربلا، از جمله آثار و برکات این اقدامات بود.

بابایی همچنین به تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی‌ماه 58 اشاره کرد و گفت: فرمان امام(ره) برای تشکیل نهضت مقدس سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی بود.

وی سواد را نعمت بزرگی برای انسان‌ها و دورکننده جهل و نادانی از آنها دانست و یادآور شد: جای بسی شکر است که بر اساس سرشماری سال 88، بیش از 96 درصد مردم ایران اسلامی باسواد هستند.

انتهای پیام/69007/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول