اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارندگی‌های اخیر

محور زرآباد ـ جاسک بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: بخشدار زرآباد گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه رابچ در جنوب سیستان و بلوچستان، صبح امروز محور زرآباد ـ جاسک بازگشایی شد.

محور زرآباد ـ جاسک بازگشایی شد

مجتبی شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: محور زرآباد ـ جاسک در محل رودخانه رابچ پس از بارندگی‌های اخیر مسدود شده بود که با تلاش نیروهای اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و همچنین اکیپ متشکل از بومیان منطقه صبح امروز بازگشایی شد و تردد در جریان است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: رودخانه رابچ بزرگ‌ترین حوزه آبی جنوب استان است که بخش اعظم بارندگی‌های جنوب پس از تجمیع از این محل عبور کرده و به دریا می‌ریزند.

بخشدار زرآباد ادامه داد: بارندگی بی‌سابقه اخیر و طغیان رودخانه به اندازه‌ای بود که در بخشی از این رودخانه ارتفاع آن به بیش از سه متر هم رسید.

شجاعی بیان داشت: در کمیته بحران بخش تصمیم بر این شد با انحراف مسیر جریان آب به سمت زمین‌های بلااستفاده و یکسری نقاط هدف از هرز آب کاسته و سپس همزمان با شن‌ریزی به مرور زمان حجم آب کم شد و صبح امروز جاده باز ضمن اینکه بر رودخانه رابچ، پل رابچ به عنوان بزرگ‌ترین پل استان با اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصد در حال احداث است و همچنین در محل این رودخانه مطالعات احداث سد در حال انجام می‌باشد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای بارندگی و تشخیص حجم آب در این رودخانه با هماهنگی پلیس راه برای اینکه مشکلی پیش نیاید، محور کنارک ـ جاسک از تردد خودروها جلوگیری شد.

بخشدار زرآباد گفت: همچنین تجربه امدادرسانی در این حادثه اخیر، تجربه گران‌قیمتی در زمینه تعامل مردم و کمیته بحران و همکاری مناسب دستگاه‌های مختلف بود.

شجاعی بیان کرد: به همین منظور در روز آینده همایشی در زرآباد به نام «آسیب شناسی امداد و نجات» با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان، فرماندهان پایگاه بسیج، برخی شوراها و... برگزار خواهد شد و ضمن ارائه تجربیات و آسیب شناسی امداد و نجات به سمت بهبود کیفیت مقابله با این‌گونه حوادث حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: بنا داریم پس از هر امدادرسانی و وقوع هر حادثه طبیعی از جمله بارندگی، طغیان رودخانه، طوفان و... این گردهمایی آسیب شناسی امداد و نجات را برگزار تا امدادگران چه آماتور و حرفه‌ای، چه دولتی و مردمی به مرز پختگی امدادرسانی نزدیک و همه مردم بخش زرآباد آگاه به اصول امدادرسانی شوند.

بخشدار زرآباد گفت: بهتر است به دنبال این باشیم که به جای اصطلاح بلایای طبیعی در جامعه از اصطلاحاتی همچون حکمت الهی، این واژه فرهنگی و دینی مرسوم در دین اسلام و مقدس در بین مسلمانان استفاده کنیم.

شجاعی افزود: جا دارد از تلاش بی‌وقفه نیروهای بسیجی و ستاد بحران فرمانداری کنارک در ارائه خدمات رسانی به مردم منطقه تشکر و تقدیر ویژه‌ای کرد.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول