اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

موتورسواران 40 درصد تخت‌های آی.سی.یو را اشغال کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 40 درصد تخت‌های آی.سی.یو در قم توسط مصدومان حوادث موتورسیکلت اشغال شده است.

موتورسواران 40 درصد تخت‌های آی.سی.یو را اشغال کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، شمس‌الدین حجازی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اینکه روزانه بین 30 تا 35 درصد حوادث استان مربوط به موتورسیکلت‌ها است، گفت: متأسفانه این حجم تصادفات علاوه بر اشغال بخش زیادی از ماموریت‌های‌ اورژانس 115، بسیاری از مصدومان این حوادث بیش از 40 درصد تخت‌های آی.سی.یو و 50 درصد اورژانس‌های بیمارستانی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: عدم استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی و به دلیل شدت ضربات وارده به سر در حوادث رانندگی متأسفانه این افراد دچار ضربه سر شده که باعث فوت و یا برخی معلولیت‌ها می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هم با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون 300 هزار موتورسیکلت در استان شماره‌گذاری شده است، گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی سال گذشته در قم، 86 نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 11 هزار و 700 نفر نیز در مسیرهای درون و برون شهری مصدوم شده‌اند.

جواد باقری با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوارض و آسیب‌های جدی موتورسیکلت آلودگی‌های زیست محیطی است، افزود: تدوین سند جامع آموزش موتورسواران، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث و ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه در رفع بسیاری از نگرانی‌ها موثر است.

اسماعیل زارعی‌کوشا فرماندار قم هم در این جلسه با بیان اینکه بررسی نظرات و اجرایی شدن طرح‌های پیشگیری از حوادث موتورسیکلت می‌تواند تا حد زیادی در کاهش آسیب‌ها موثر باشد، افزود: پیش‌بینی مکانی برای تردد دوچرخه‌سواران و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه علاوه بر مزیت‌های جسمی و اجتماعی و نقش آن در کاهش آلودگی موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول