اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان هلند ارسال موشک‌های پاتریوت به ترکیه را تصویب کرد

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان هلند که زیر مجموعه پارلمان این کشور است، بعد از مجلس آلمان ارسال سیستم دفاع موشکی به ترکیه در چارچوب پیمان ناتو را تصویب کرد.

پارلمان هلند ارسال موشک‌های پاتریوت به ترکیه را تصویب کرد

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، مجلس نمایندگان هلند که زیر مجموعه پارلمان این کشور است، بعد از مجلس آلمان ارسال سیستم دفاع موشکی به ترکیه را، که به بهانه احتمال حمله موشکی سوریه به خاک این کشور از پیمان ناتو درخواست کرده بود، تصویب کرد.

در رای گیری مجلس نمایندگان هلند که شب گذشته انجام شد، اعضای دولت ائتلافی منجمله حزب لیبرال و حزب کارگر و برخی دیگر از احزاب حاضر در این مجلس در مورد ارسال موشک های پاتریوت رای مثبت و حزب افراطی راستگرای آزادی به رهبری گیرت ویلدرز و حزب سوسیالیست این کشور رای منفی دادند.

فرانس تیمرمانس وزیر خارجه هلند بعد از رای گیری ضمن قدردانی از کسانی که به این مورد رای مثبت دادند مدعی شد که سیستم دفاع موشکی پاتریوت با هدف محافظت از مردم ترکیه و مرزهای این کشور ارسال می شود.

در چارچوب این تصمیم قرار است ارتش هلند دو سیستم دفاع موشکی پاتریوت به همراه سیصد نظامی این کشور را به ترکیه اعزام کند. این سیستم ها در تاریخ هشتم ژانویه 2013 با کشتی ارسال شده و انتظار می رود در نیمه دوم همین ماه در خاک ترکیه فعال شود. هزینه سالانه حضور این سیستم ها در ترکیه 42 میلیون یورو برآورد شده است.

پیش از این دولت آلمان نیز با ارسال دو سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه موافقت کرده بود.

سیستم های دفاع موشکی پاتریوت در حالی در خاک ترکیه مستقر می شود که برخی کشورهای منطقه منجمله ایران و روسیه استقرار این سیستم ها در ترکیه را باعث تشدید تنش در منطقه عنوان کرده و با آن مخالفت کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول