اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موشک‌های پاتریوت فوریه 2013در ترکیه مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده آلمانی مسئول موشک‌های پاتریوت ناتو که قرار است در خاک ترکیه مستقر شود، تاریخ تقریبی استقرار این موشک‌ها در نوار مرزی سوریه را اوایل ماه فوریه سال آتی اعلام کرد.

موشک‌های پاتریوت فوریه 2013در ترکیه مستقر می‌شود

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، موشک های پاتریوت ناتو به بهانه دفاع از ترکیه به عنوان متحد این پیمان در برابر حمله احتمالی موشکی سوریه در ماه فوریه سال آتی در خاک ترکیه مستقر می شود.

در پی موافقت دولت آلمان با ارسال این موشک ها به ترکیه، در مراسمی که در پایگاه نظامی ایالت مک لن بورگ ورپومرن آلمان برگزار شد، این موشک ها به خبرنگاران معرفی و جزئیات آن تشریح شد.

سرهنگ مارکوس الرمان افسر ارشد ارتش آلمان که قرار است فرماندهی یگان آلمانی همراه این موشک ها در خاک ترکیه را عهده دار شود به خبرنگاران گفت که موشک های پاتریوت در تاریخ دوم الی نهم ژانویه 2013 با کشتی از آلمان به ترکیه ارسال شده و اوایل ماه فوریه 2013 در نقاط تعیین شده در خاک ترکیه مستقر می شود. الرمان با اشاره به اینکه هم اینک یک گروه از نظامیان آلمانی در ترکیه مشغول مذاکره با مقامات نظامی ترکیه در این باره هستند، در ادامه افزود فرماندهی موشک های پاتریوت بعد از استقرار در نقاط تعیین شده به نیروهای ناتو واگذار می شود. وی تصریح کرد برای استقرار موشک های پاتریوت آلمان شهر قهرمان ماراش در اولویت اول مطرح است.

سرهنگ الرمان سپس به تشریح ویژگی های سیستم دفاع موشکی پاتریوت پرداخت و گفت این سیستم در آن واحد قادر به ردگیری و نابودی 50 هدف است. وی افزود این سیستم همچنین قادر به تشخیص اهداف دوست و دشمن بوده و نیز با سیستم مدرن ماهواره ای مجهز شده است. وی مدل دو سیستم ارسالی به ترکیه را PAC-2 و PAC-3 عنوان کرد.

دولت ترکیه علیرغم وجود هرگونه تهدید احتمالی از جانب کشورهای همسایه با دادن مجوز استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو و متعاقب آن سیستم دفاع موشکی پاتریوت ناتو باعث واکنش و نارضایتی کشورهای منطقه منجمله ایران و روسیه شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول