اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

امام کاظم(ع) تراث علمی امامان را در اجتماع منتشر کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امام موسی کاظم(ع) تراث علمی امامان معصوم(ع) را حفظ و در صحنه اجتماع منتشر کرد.

امام کاظم(ع) تراث علمی امامان را در اجتماع منتشر کرد

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) زمینه‌ای فراهم شد تا اهل بیت(ع) معارف اسلام را در سطح وسیعی مطرح کنند و شاگردان بسیاری را پرورش دهند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) در حفظ، رشد و بالندگی حرکت این دو امام نقش مهمی ایفا کرد و علاوه بر حفظ تراث علمی، آنها را در صحنه اجتماع نشر داد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: وجود دانشمندان شیعه و سنی در دوران امام رضا(ع) نشان‌دهنده نقش ممتاز امام موسی کاظم(ع) در تربیت نسل جدید و نشر معارف دینی است.

وی با اشاره به نقش مبارزاتی امام کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار در زمینه روشن ساختن اندیشه‌های التقاطی و مبارزه با منحرفان به ایفای نقش پرداخت.

رجبی یادآور شد: پیشوای هفتم شیعیان شبکه باب‌های امام و وکیلان را تشکیل داده بود و در عین حال که در زندان بود در برابر تهاجمات مقابله می‌کرد.

وی با اشاره به نقش امام کاظم(ع) در زمینه‌های فقه و فرهنگ شیعی گفت: این امام بزرگوار سیستم و شبکه اطلاع‌رسانی را طراحی کرد و از طریق آن فرهنگ اسلامی را به اقصی نقاط کشور و به طالبان فرهنگ دینی منتقل می‌کرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: پیشوای هفتم شیعیان فرهنگ اسلامی، فقه، کلام اسلامی و مباحث تفسیری اسلام ناب را از طریق این شبکه به جامعه منتقل می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده امام جامعه را با فرهنگ اسلامی آشنا کرد به همین دلیل مردم آن دوران با درک عمیق آماده قیام با نظام طاغوت بودند.

رجبی یادآور شد: این امور نشان‌دهنده این است که امام در نشر معارف اسلامی، فقهی، کلامی و تفسیر فعالیت حساب شده و اثرگذار داشت.

انتهای پیام/78003/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول