اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا آغاز می‌شود

رقابت‌های سریع شطرنج جام کاسپین در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت شطرنج استان قزوین از آغاز رقابت‌های سریع شطرنچ جام کاسپین از فردا در قزوین خبر داد.

رقابت‌های سریع شطرنج جام کاسپین در قزوین

فرهاد کربلایی‌صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شود که بیش از 60 شطرنج‌باز از استان‌های گیلان، قزوین، زنجان و تهران حضور داشته باشند.

وی افزود: این مسابقات از ساعت 14 عصر فردا در خانه شطرنج مجموعه ورزشی غدیر قزوین برگزار می‌شود که طی آن شطرنج‌بازان در 9 دور به روش سوئیسی به مصاف یکدیگر می‌روند.

کربلایی‌صادقی با اشاره به اینکه حضور شطرنج‌بازان در هشتمین دوره مسابقات جام کاسپین آزاد است، افزود: خوشبختانه در هفت دوره برگزار شده این رقابت‌ها در سال‌های گذشته استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه هیئت شطرنج استان قزوین برای این مسابقات جوایز خوبی در نظر گرفته است، افزود: شطرنج‌باز نخست این مسابقات یک میلیون ریال جایزه نقدی را به خود اختصاص می‌دهد.

دبیر هیئت شطرنج استان قزوین با اشاره به چند دوره برگزاری مسابقات شطرنج جام کاسپین در قزوین گفت: این مسابقات با حضور شطرنج‌بازان استان‌های مختلف در رشد و پیشرفت این رشته ورزشی در سطح استان تأثیر بسزایی دارد و ضمن اینکه ورزشکاران استان را در فضای مسابقات قرار می‌دهد، در روحیه و انگیزه آنان نیز مؤثر خواهد بود.

کربلایی‌صادقی همچنین از لغو هفته هفتم رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های استان خبر داد و بیان داشت: این هفته مسابقات لیگ شطرنج استان به دلیل همزمانی با رقابت‌های جام کاسپین برگزار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های استان تیم بانک ملت با کسب 22 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های پریور و جاده ابریشم هم به ترتیب رده‌های دوم و سوم جدول را در اختیار دارند.

دبیر هیئت شطرنج استان در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات شطرنج رده‌های سنی استان هفته گذشته آغاز شده است، افزود: این رقابت‌ها در رده‌های سنی هشت، 10، 12، 14، 16 و 18 سال پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات بهمن ماه امسال برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به عضویت تیم منتخب شطرنج استان در می‌آیند.

کربلایی‌صادقی با اشاره به توانایی‌های شطرنج‌بازان استان خاطرنشان کرد: رشد و پیشرفت این رشته ورزشی در سال‌های اخیر چشم‌گیر بوده و امیدوار هستیم در مسابقات قهرمانی کشور، شطرنج‌بازان استان قزوین نتایج خوبی را از خود بر جای بگذارند.

انتهای پیام/77004/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول