اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:

جشنواره ملی اندیشه‌های قضایی در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری جشنواره ایده‌ها و اندیشه‌های قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان یزد خبر داد.

جشنواره ملی اندیشه‌های قضایی در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی است و با وجود اینکه این امر از ابتدا جزو وظایف این دستگاه بود اما مهجور و تعطیل مانده بود.

وی افزود: در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ستادهایی با عنوان ستاد حفاظت اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها تشکیل شد که موفق نبود.

حیدری عنوان کرد: طی یک سال گذشته، معاونت بزرگی در دستگاه قضا با عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، راه‌اندازی و چندین اداره کل نیز در این معاونت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری هم در امور مادی و هم معنوی از جایگاه خطیری برخوردار است، یادآور شد: هدف اصلی همه ما این است که در جامعه اسلامی، جرم و گناهی رخ ندهد و یکی از مهم‌ترین اهداف اعمال مجازات شرعی، اسلامی و قانونی نیز پیشگیری از وقوع جرم است.

حیدری با برشمردن اقداماتی که در استان یزد در راستای پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، ادامه داد: شناسایی جرائم پرتکرار و عوامل موثر در وقوع جرم در استان یزد شناسایی و پیگیری شده و در این راستا اقداماتی در دست انجام است.

وی اظهار داشت: در یزد به علت وجود برخی اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز، مشکلاتی ایجاد شده به همین دلیل مبارزه با اتباع بیگانه غیرمجاز در استان در اولویت قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با بیان اینکه طلاق نیز یکی از ناهنجاری‌های استان یزد است که آمار آن نه تنها در این استان بلکه در سایر استان‌های کشور نگران‌کننده است، افزود: در بررسی کشوری که در این زمینه انجام شده است، طلاق همواره یکی از آیتم‌های اول تا سوم تشکیل پرونده در دستگاه قضایی بوده است اما در استان یزد با اجرای طرحی، طلاق به آخرین آیتم رفت.

وی خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه قضایی و بهزیستی استان یزد، تمام پرونده‌هایی که گواهی عدم امکان سازش برای آنها صادر می‌شود، قبل از حکم به مشاوره فرستاده می‌شوند تا صلح و سازش بین آنها حاکم شود.

حیدری با بیان اینکه این طرح بسیار خوب جواب داده است، تصریح کرد: بیش از 35 درصد پرونده‌های طلاق استان یزد با اجرای این طرح به صلح و سازش انجامید.

وی با اشاره به موفقیت استان یزد در راه پیشگیری از وقوع طلاق و آسیب‌های پس از آن عنوان کرد: به همین دلیل دستگاه قضایی به عنوان میزبان و پایلوت جشنواره ایده‌ها و اندیشه‌های قضایی انتخاب شد.

حیدری خاطرنشان کرد: این جشنواره که در راستای پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود، ایده‌های کارکنان، قضات و ... دستگاه قضایی در مورد پیشگیری از وقوع جرم را به بررسی نشست.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار و 200 مقاله به دبیرخانه این جشنواره در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارسال شده که 35 مقاله از بین آنها برگزیده شده که شش مقاله از این تعداد مربوط به استان یزد است.

حیدری یادآور شد: این جشنواره 30 آذرماه جاری با حضور معاونان دستگاه قضایی در استان یزد در سالن شهید عباس‌پور برق منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و جرم‌زدایی اعلام کرد.

انتهای پیام/2464/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول