اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب داراب خبر داد

زندان در انتظار رانندگان خودروی حامل اتباع بیگانه

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب داراب گفت: رانندگان خودروهای حامل اتباع بیگانه به یک تا سه سال زندان محکوم می‌شوند.

زندان در انتظار رانندگان خودروی حامل اتباع بیگانه

قاسم یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: معاونت در ورود اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی طبق ماده 15 قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران جرم محسوب شده و مجرم به یک تا سه سال حبس محکوم می‌شود.

وی اقدام راننده خودروی پژو 405 حامل 13 تبعه افغانی که دیروز در روستای چهارتاق داراب واژگون شد را جرم دانست و افزود: علاوه بر حبس یک تا سه ساله راننده، خودرو نیز به عنوان ابزار جرم به مدت شش ماه توقیف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب داراب در مورد پذیرش اتباع بیگانه سوانح رانندگی توسط مراکز درمانی گفت: طبق ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه، مراکز درمانی صرف نظر از تابعیت مصدومان مکلف به پذیرش و درمان رایگان آنان هستند و در زمان پذیرش ارائه اسناد مربوط به تصادف ضرورتی ندارد اما در زمان ترخیص بیمار ارائه این اسناد ضروری است.

یوسفی در مورد متواری شدن راننده پژو 405 حامل 13 تبعه افغانی ابراز داشت: بلافاصله پس از وصول گزارش نیروی انتظامی، تحقیقات لازم در راستای شناسایی راننده خودرو آغاز شد و وی به اتهام معاونت در ورود اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی و همچنین پس از جلب نظر کارشناس به اتهام بی‌احتیاطی در رانندگی منتهی به مصدومیت سرنشینان مجازات می‌شود.

وی ادامه داد: رانندگانی که بر اثر تخلفات رانندگی حادثه‌ساز مرتکب جرم می‌شوند علاوه بر مجازات گواهینامه آنان به موجب ماده پنج قانون اصلاح بیمه اجباری شخص ثالث از یک تا سه ماه توقیف می‌شود.

حسین دیندارلو فرمانده نیروی انتظامی داراب نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، از پیگیری‌های نیروی انتظامی در مورد شناسایی راننده خودرو پژو 405 حامل 13 تبعه افغانی که دیروز در روستای چهارتاق این شهرستان واژگون شده است خبر داد و افزود: پلیس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیر این موضوع است و مجرم را دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌دهد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول