اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی:

500 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی زیر کشت دیم پاییزه رفت

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باپایان یافتن کشت محصولات پاییزه در استان 500 هزار هکتار زیر کشت رفت.

500 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی زیر کشت دیم پاییزه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، ایوب ایرانی‌فام صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی مراغه اظهار کرد: امسال در استان 330 هزار هکتار از اراضی زراعی به صورت دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال 13 هزار تن بذر اصلاح شده در اختیار زارعان استان قرار گرفته افزود: پاییز امسال 43 هزار تن کود ازته در استان توزیع شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان  آذربایجان‌شرقی افزود: کار گروه توسعه کشاورزی مراغه در تصویب و جذب اعتبارات در استان رتبه نخست را دارد.

وی افزود : در این شهرستان 21 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح در بخش کشاورزی واگذار شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اختصاص دو هزار هکتار از اراضی زراعی حاشیه دریاچه ارومیه به کشت کلزا درسال جاری خبر داد.

وی با اشاره به تحمل این گیاه به شوری، ارزش افزوده محصول تولیدی را بسیار قابل توجه ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های مطلوب منابع خاک استان برای انجام امور به‌زراعی و افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی اراضی و انجام پروژه‌های اصلاح خاک نظیر زهکشی، می‌تواند به ظرفیت‌های بهتری در تولید محصولات کشاورزی منجر شود.

ایرانی‌فام با بیان اینکه بعضی از دانه های روغنی از جمله سویا و آفتابگردان به علت ویژگی های خاص خود به ویژه تابستانه بودن و عدم توانایی رقابت با محصولات پردرآمدی مانند ذرت، چغندرقند، سیب‌زمینی و صیفی‌جات در حال حاضر توسعه کمتری دارند، افزود: محصولاتی مثل کلزا و گلرنگ زمینه بسیار خوبی برای توسعه سطح زیرکشت داشته و این معاونت بر اساس الگوی کشت، توسعه اراضی زیر کشت دانه های روغنی کلزا و گلرنگ را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/60007/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول