اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید و دانشجویان

نخستین شب تدفین شهدای گمنام در دانشکده نفت اهواز برگزار شد

خبرگزاری فارس: اساتید و دانشجویان دانشکده نفت اهواز نخستین شب تدفین شهدای گمنام را در این دانشکده گرامی داشتند.

نخستین شب تدفین شهدای گمنام در دانشکده نفت اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این آیین که شامگاه چهارشنبه با حضور اساتید و دانشجویان در مسجد دانشکده صنعت نفت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در سخنان خود ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: هیچ حادثه‌ای مانند عاشورا در تاریخ تاثیرگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عاشورا جنبه فردی داشت و نقشی در جامعه آن روز ایران ایفا نمی‌کرد افزود: امام خمینی (ره) عاشورا را به متن جامعه آورد و افراد جامعه و ملت عزیز ایران اعمال و رفتار خود را با تاسی از تاسوعا و عاشورا انجام می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه دفاع مقدس را  جلوه‌ای از قیام اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا معرفی کرد و گفت: نوحه‌های حاج صادق آهنگران که متاثر از امام حسین (ع) و عاشورا بود آن‌چنان تاثیری در رزمندگان می‌گذاشت که هیچ روحانی و هیچ سخنرانی نمی‌توانست به آن اندازه تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه به بیان جایگاه و منزلت شهید پرداخت و ادامه داد: شهید مقام بسیار بالایی دارد به‌طوری که قرآن کریم به صراحت از زنده بودن او نزد خداوند و روزی خوردن او سخن می‌گوید.

حسن‌زاده اضافه کرد: شهدای عزیز ما آنچه بر عهده‌شان بود و رسالتی را که بر دوش داشتند به نحو احسن انجام دادند و استواری قدم‌های خود را برای همگان به اثبات رساندند.

امام جمعه موقت اهواز خون شهدا را پر ثمر دانست و تصریح کرد: موفقیت‌هایی که در سطح بین‌الملل داریم همه از برکات خون شهیدان والامقام است، به ذهن کسی نمی‌آمد که روزی اسراییل شکست بخورد زیرا مدت‌ها بود که شکست ناپذیری این غده سرطانی را در بین ملت‌ها و دولت‌های مختلف جهان جا انداخته بودند ولی می‌بینیم در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه مفتضحانه شکست می‌خورد.

حسن‌زاده با بیان اینکه مسیری که ما آن را در حال طی کردن هستیم صراط مستقیم شهدا است افزود: آنچه مسئولان را سر کار آورده است خون پاک شهدای عزیز است و اگر کسی بر خلاف آنچه که رهبر معظم انقلاب گفته عمل کند قطعا به خون شهدا خیانت کرده است.

وی شهدا را افتخار همه ملت ایران دانست و عنوان کرد: شهدای گمنام بالا‌ترین مزد‌ها را گرفتند و ارزش شهادت را با گمنامی آمیختند.

حسن‌زاده با بیان این مطلب که مسئولیت بسیار سنگینی در مقابل شهدا داریم اظهار داشت: هیچ واژه‌ای بالا‌تر از واژه شهید نداریم و هر جا شهدای گمنام دفن می‌شوند آرامش و معنویت مضاعف و خاصی در آن مکان حاکم می‌شود.

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز حاضران در سوگ شهادت بی‌بی حضرت رقیه (س) عزاداری کردند.

انتهای پیام/2247/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول